دونالد ترامپ پیش از هفدهم سپتامبر، هدیه گرانبهایی به بنیامین نتانیاهو اعطا خواهد کرد و آن به رسمیت شناختن اقدام تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است.

نقشه جدید ترامپ برای ضایع کردن حقوق فلسطینیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، برخی منابع رسانه‌ای اسرائیلی اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از انتخابات اسرائیل که قرار است هفدهم سپتامبر آینده برگزار شود، در راستای حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن الحاق کرانه باختری به این رژیم را اعلام خواهد کرد؛ به طوری که این تصمیم موجب اعمال سیطره امنیتی و اداری اسرائیل بر کرانه باختری خواهد شد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: رئیس‌جمهور آمریکا هدایای متعددی به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعطا کرد و تقویت قدرت نتانیاهو و باقی نگه داشتن وی در قدرت، هدف از همه این هدایا بود. از قدس تا جولان گرفته تا خروج از توافق هسته‌ای ایران، همگی هدایای ترامپ به رژیم اشغالگر بود و این بدان معناست که جایگاه نتانیاهو دیگر در امنیت نیست.

بر اساس پایگاه تایمز آو اسرائیل، ترامپ پیش از هفدهم سپتامبر، هدیه گرانبهایی به نتانیاهو اعطا خواهد کرد و آن به رسمیت شناختن اقدام تل آویو برای الحاق کرانه باختری یا دستکم مناطق موسوم به «ج» به این رژیم است؛ مناطقی که بیش از شصت درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

صلاح الخوجا، عضو کمیته‌های مقاومت در برابر احداث دیوار و شهرک سازی گفت: «اکنون در برابر موج جدیدی از تجاوزگری‌ها علیه حقوق ملت فلسطین قرار گرفته‌ایم. به طوری که گفته می‌شود خاک کرانه باختری مناطق مورد اختلاف است نه مناطق اشغالی.»

خبرنگار این شبکه افزود: هدف ترامپ و نتانیاهو، واداشتن فلسطینیان به پذیرفتن عمل انجام شده یا کوچ است.

ترامپ هدایایی به نتانیاهو متحد خود عطا می‌کند و فلسطینیان با خون و خاک خود، بهای این هدایا را پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار