مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: طرح مرمت و احیای ۱۸ رشته قنات در این شهرستان به پایان رسیده و لایروبی ۱۳ رشته قنات دیگر نیز در دست اجرا می‌باشد.

جان گرفتن ۱۸ قنات در نیشابور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند راد مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پارسال برای لایروبی و مرمت ۱۸ رشته قنات به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر در نیشابور ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و دو میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال از محل خودیاری کشاورزان اختصاص یافت.
 
 
او ادامه داد: برای لایروبی و مرمت این قنات‌ها به طول تقریبی سه هزار و ۳۰۰متر، هشت میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال از محل اعتبار دولتی بلا عوض و یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال از محل خودیاری کشاورزان اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: منابع لازم برای اجرای عملیات احیاء و مرمت ۱۳ رشته قنات دیگر از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری ویژه بازسازی و نوسازی قنوات و اعتبارات سه درصد نفت و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی سال ۹۷ تخصیص یافته است.
 
فرهمند راد افزود: این میزان اعتبار صرف اجرای عملیات کول گذاری، طوقه گذاری، باربرداری، بغل بری، حفر چاه و نصب درپوش می‌شود و میزان مشارکت کشاورزان و بهره برداران در این طرح‌ها به ۱۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام//ح. ص
 

مشارکت ۱۵ درصدی کشاورزان در لایه روبی قنوات نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.