فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان امیدواریم از متضرر شدن گوجه کاران جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه هماهنگی خرید حمایتی گوجه فرنگی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری مرودشت برگزار شد.

در این نشست، کشاورز مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، قیمت قطعی گوجه فرنگی در این طرح را یک هزار و صد تومان عنوان کرده و افزود: این قیمت کارخانه بوده و در مکان‌هایی مانند کامفیروز که از مرکز فاصله دارند نیز مراکز خرید دایر خواهد شد.

او افزود: کارخانه‌هایی که امکان خرید گوجه را دارند باید کد IR که کد مخصوص صادرات است را دارا باشند و اولویت نیز با کارخانه‌هایی است که امکان تولید رب اسپتیک را داشته باشند.

 مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی مرکزی کشور، زمان اجرای طرح را امروز چهارشنبه بیست و سوم مرداد ماه اعلام کرد.
کشاورز اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح در مرودشت ۴ کارخانه که دارای شرایط لازم باشند جهت تحویل گوجه فرنگی معرفی خواهند شد و خرید نیز تا زمانی که قیمت گوجه زیر هزار و صد تومان باشد انجام خواهد شد.

در این جلسه، فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با وجود محدودیت‌های اعمال شده، و به علت بی توجهی کشاورزان به سطوح ابلاغی، با کشت گوجه فرنگی در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی رو به رو هستیم.

پیکری، با بیان اینکه امسال در بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت گوجه انجام شده است، افزود: با اجرای طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان امیدواریم از متضرر شدن گوجه کاران جلوگیری شود.

محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر این که نباید از تولید برآشفته شویم، گفت: باید برای تولید و عرضه محصولات برنامه داشته باشیم و با مدیریت صحیح در بخش کشاورزی و با توجه به نیاز داخلی و میزان صادرات از کشاورزان حمایت کنیم.

او، سطح زیر کشت گوجه در کشور را ۸۰ هزار هکتار دانست و افزود: برداشت محصول در شهرستان مرودشت با برداشت در ۱۲ استان همزمان شده است.

برومندی ادامه داد: طی جلسات و رایزنی‌های متعدد با وزیر کشاورزی و مسئولان مربوطه طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان ابلاغ شده و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری آن را عملیاتی خواهد کرد و آغاز اجرای این طرح نیز از شهرستان مرودشت خواهد بود.

انتهای پیام/چ

خرید حمایتی گوجه فرنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی علیشیری
۰۹:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
باسلام چراممسنی که قطب کشاورزی استان فارس است خرید حمایتی گوجه دایر نشد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی علیشیری
۰۹:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
باسلام چراممسنی که قطب کشاورزی استان فارس است خرید حمایتی گوجه دایر نشد باتشکر
آخرین اخبار