ثبت نام بیش از ️۲۲۹ هزار نفر برای دریافت کارت ملی در خوی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۲۹ هزارنفر برای دریافت کارت ملی در خوی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان خوی با حضور فرماندار، مدیر کل ثبت احوال استان و مدیران دستگاه‌های ذیربط شهرستانی در محل سالن جلسه فرمانداری برگزار شد

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال استان در این جلسه گفت: با توجه ابلاغ سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و در راستای اجرای آن، شورای راهبردی جمعیت استان تشکیل شده است و در این شورا آمار و اطلاعات مربوط به جمعیت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

️وی افزود: استان آذربایجان غربی در ثبت نام کارت ملی هوشمند  با ۹۰ درصد پوشش جمعیتی رتبه نخست کشوری را دارد و در شهرستان خوی نیز از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند تا بحال، تعداد ۲۲۹۱۴۰ نفر ثبت نام کرده اند که این تعداد ۸۳/۵ درصد افراد واجد شرایط ثبت نام را نشان می‌دهد.

️حیرت انگیز در خصوص اهمیت کارت ملی هوشمند تصریح کرد: تمام خدمات در ارگان‌های مختلف توسط کارت‌های ملی هوشمند انجام می‌گیرد و با اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی در پایان سال ۹۷، هم اکنون تمامی بانک‌ها موظف هستند خدمات خود را با کارت‌های ملی هوشمند ارائه دهند.

کاهش ولادت در آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به آمار ولادت و فوت در مقایسه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اظهار داشت: طبق آمار ثبت شده در ثبت احوال استان میزان ۶/۸ درصد کاهش ولادت و ۱/۴ درصد افزایش فوت در استان داشتیم و در شهرستان خوی نیز به میزان ۱/۹ درصد کاهش ولادت و ۳/۳ درصد افزایش فوت داشتیم.

سید محمد ️عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به خدمات ارزنده ثبت احوال به مردم اظهار داشت: پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه ثبت وقایع حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور رخ داده است و سازمان ثبت احوال با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز اقدام به ثبت تمامی اطلاعات لازم می‌کند.

️عابدی اضافه کرد: این اطلاعات بعنوان یک پایگاه آماری مطمئن در بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کاربرد اساسی دارد و اطلاعات جمعیت کشور را با اطمینان و صحت کامل جهت ارائه خدمات در اختیار مردم و نهاد‌های دولتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان قرار می‌دهد.

️فرماندار خوی در ادامه گفت: کارت ملی هوشمند نمونه بارز استفاده از تکنولوژی در این سازمان است و هم اکنون خدمات دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها وابسته به کارت ملی هوشمند است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.