رئیس قوه قضائیه گفت:قوه قضائیه باید برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی آماده باشد، چون مسائل دعاوی و برخی مسائل قابل حل است.

قوه قضائیه باید برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی آماده باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده معظم شاهد، ایثارگران، نخبگان و دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم  کردستان گفت: برای بنده توفیقی است که در جمع نخبگان و مجاهدان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و خانواده های معظم شاهد استان کردستان قرار دارم.

او اذعان داشت: تلاش شما مجاهدان در عرصه دفاع از مرز‌های کشورنشان از  شهامت، شجاعت، ایثار و ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: امنیت امروز کردستان و کشور مرهون خون شهدا و تلاش و ایثارگری مجاهدانی است که هیچ رسانه و فیلمی نمی‌تواند آن را به تصویر بکشد.

او ادامه داد: وجود ایثارگران در جای جای ایران مغتنم است و مورد استفاده خواهد بود.

او گفت: در زمینه گفتگوی دولت و بخش خصوصی که نمایندگانی از قوه قضائیه دارند یک بحث خوبی است که دولتمردان در جریان مسائل و مشکلات بخش خصوصی قرار بگیرند و ما به عنوان قوه قضائیه هم این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی اذعان داشت: حقوق مردم را خداوند به آن‌ها مرحمت کرده است، مسئولان مسئولیت حفاظت و صیانت از این حقوق را برعهده دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد در قوه قضائیه موضوع صیانت از حقوق مردم وجود دارد چرا که یکی از وظایف خود را صیانت از حقوق مردم می‌دانیم تا کسی به این حق تعدی نکند.

او ادامه داد: تعدی نکردن به محیط زیست و منابع طبیعی را در دستور کار داریم، نباید گذاشت محیط زیست به مخاطره بیافتد، یک کارخانه ارزشمند است، اما نباید به قیمت مخاطره انداختن محیط زیست باشد.

به گفته رئیس دستگاه قضا، قوه قضائیه باید برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی آماده باشد، چون مسائل دعاوی و برخی مسائل قابل حل است.


بیشتر بخوانید : باید در سایه امنیت کار توسعه یافتگی دنبال شود 


او در ادامه گفت: پیشمرگان مسلمان کرد و مردم این استان در کنار رزمندگان جان دادند تا نگذارند زمینه ایجاد اختلاف افکنی در این منطقه بوجود آید.

وضعیت قاچاق سوخت و قاچاق کالا در نقاط مرزی نیاز به برنامه ریزی دارد

او بررسی مشکلات و پیگیری آن‌ها و سامان دادن به وضعیت‌ها را امری مهم تلقی کرد و با اشاره به مسئله قاچاق کالا به عنوان مسئله‌ای که خیلی از افراد را رنج می‌دهد، ادامه داد: وقتی از قاچاق کالا سخن می‌گوییم منظور قاچاق سازمان یافته است، قاچاقی که امروز کشور را در ارتباط با تولید دچار مشکل می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، بیان داشت: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم؛ اما سخن از کوله بری نیست بلکه کوله بری باید ساماندهی شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اظهارات استاندار کردستان مبنی بر اقدامات موثر در زمینه ساماندهی کوله بری، تاکید کرد: حتما این بخش ساماندهی شود، ولی بحث مربوط به قاچاق کالا، سخن از قاچاق سازمان یافته‌ای است که امروز به وفور در بازار‌های مختلف کشور قابل مشاهده است.

او با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در نقاط مرزی، خاطرنشان کرد: اگر نیازی در کشور مجاور برای سوخت وجود دارد باید به شکلی صورت گیرد که هم سوخت مورد نیاز آن کشور تامین شود، هم سوخت به قیمت واقعی داده شود و هم وضع اقتصادی مردم مرزبان در این رابطه سامان پیدا کند و به آن‌ها نیز نقش و مشارکت دهیم تا زندگیشان تامین شود که این امر نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی است.

ایستادگی در مقابل دشمن از جلوه‌های فرهنگی کردستان است

رئیسی اذعان داشت: آشنایی با تفکرات تکفیری و توطئه‌های دشمنان بسیار مهم است کردستان که یک استان فرهنگی است، نماد‌های آن در هنر و شعر و ادبیات است و از جلوه‌های فرهنگی است که یکی از نماد‌های آن ایستادگی در مقابل دشمن است.

او افزود: ارتباط نخبگان از کار‌هایی است که در این دوره قرار داده ایم، علما، روحانیون و اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه از جمله اقداماتی است که در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: از ۷ محور در بیانیه گام دوم انقلاب یک مورد آن مربوط به عدالت است که  باید مورد توجه قرار بگیرد.

با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هاضمه انقلاب اسلامی مطلقا فسادپذیر نیست، گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند. ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و از روی دست اندازی به بیت المال و دچار کجی و زشتی شدن، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزاران با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند و هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود به هیچ عنوان برای مردم و ذات انقلاب اسلامی و خون‌های پاک و مطهری که در این سرزمین‌ها برای پاسداری و صیانت از ارزش‌های الهی ریخته شده، قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت‌: مفسدان بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است و به آن‌ها اجازه هیچگونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام رئیسی  تاکید کرد: با جدیت این امر را دنبال خواهد شد و یک امر مقطعی و موسمی نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/ز

صحبت های رئیسی در کردستان

برچسب ها: قوه قضائیه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خدا پشت و پناهت سیّد
پناه مظلومان باش
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
درود بر آقای رییسی که در مدت زمان حضور خود با کارهای تاثیر گذارش موجب امیدواری در کشور شده است خداوند نگهدارش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با زمین خوارها هم برخورد کنید توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سید عزیز. تو را به جدت سوگند در مبارزه با مفسدین قاطع باشید کل ملت ایران پشت سر شماست
Iran (Islamic Republic of)
نارویی
۰۲:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام خودتان قضاوت کنید از روزی که رییسی آمد همه چیز تغییر کرد انسان شجاع با ایمان و مقتدر و....باور کنید الان همه مفسدان می‌لرزند نظام به این افراد نیاز داره کاش رهبر عزیز زودتر اقدام میکرد واین انسان خدا ترس ومقتدر واقعی را زودتر می گماشت
Canada
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
اگر از روز اول شفاف سازی بود .تخم مرع دزد شتر دزد نمیشد .تا بحال همه دزد یا اختلاس یا احتکار و صد البته حقوق نجومی برای اینکه ماشالله خیلی کارایی داشتند .وصع اقتصادی اینه
مصادره اموال همه کلاه بردار ها بنفع جوانان
Canada
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
این مسولین نجومی بگیر را رسوا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
باید برخورد شود ! تا فساد هست اوضاع کشور درست نمیشه ! اما چرا برخورد نشده و نمیشه !؟؟؟
متاسفانه فساد تنیده شده در تمام دستگاهها و تبدیل شده به یک اژدهای هفت سر !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
یک فکری هم بکنید برای پاداش فرهنگیان بازنشسته.دولت که به فکرنیست.آموزش پرورش هم که به فکر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ابراهیم بت شکن پت فساد را بشکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
هشتاد درصد ثروت کشور در اختیار بیست درصد از جامعه است. هشتاد درصد از اون بیست درصد هم ثروتشونو فقط از طریق رانت و فساد و پول مفت بدست اوردن دارن حالشو میبرن . ما هم که داریم فلاکت میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
قاچاق رو فعلا بیخیال بچسبید به خودروسازها که از قاچاق بیشتر به مردم ضرر رساندن...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
یا علی سید
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۲۱:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
با یک تیر 7 نشان بزنید بایک سامانه کالا 7هدف تحقق می یابد
سامانه ای که تمام کالاهای تولیدی و وارداتی با یک شماره سریال در ان از مبدا با شماره اقتصادی تا مصر ف کننده با شماره ملی ثبت انتقال و فاکتور شده تمام مشکلات قاچاق وغیره را حل میکند
1-قیمت کالاها ثابت بوده و از گران فروشی جلوگیری میشود نمی توان قیمت کالا از تولید تا مصرف را با سود 300 درصدی فروخت و 50 درصد تخفیف داد
2- از احتکار جلوگیری میشود
3- از ورود کالاهای قاچاق وتقلبی به سیستم توزیع جلوگیری میشود
4- مالیات کالا ها از قبل اخذ میشود ونیاز به دریافت مالیات با روش های غیر علمی نیست
5- از تبانی قیمتی که در بیشتر خرید های ادارات وجود دارد جلوگیری میشود
6- تاریخ انقضا یا گارانتی کالا را نمی توان دستکاری کرد (مثلا آب میوه موجود در بازار دارای تاریخ تولید قبل از تاریخ عرضه در بازاراست)
7- تمام مشخصات کالا با اسکن بارکد مشخص می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
آقای رئیسی تروریستهای اهواز حدود سه ساله که جنایت کردند وهمچنان در زندان می باشند با آنکه مرتکب قتل شده اند همچنان برای خودشان در زندان تبلیغ وهابیت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
7 سال 10 سال 15 سال
کی باید تکلیف نیرو های شرکتی شهرداری خرم اباد روشن بشه تا کی بی عدالتی ..............
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۰:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام به علت ۵لیتراسیدپاشی ۳سال دردادگاه اهواز شکایت کردم ونتیجه نگرفتم مجرم فقط ۲ماه بازداش شد۱۸عمل جراحی کردم و۱۱عمل دیگر دارم چشم راستم کورشدامیدوارم اقای رئیس برای ماکه نه پول داریم ونه اشنای کاری کنه بقران خسته شدم زندگیم سخت شده پسر۱سال دارم که سوخت ۳بقران دولت هیچ خسارتی بهم نداداقای رئیس خداکنه این مسج راببینی باتشکرپایدارباشی
Iran (Islamic Republic of)
توماس مالتوس
۲۰:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام
لطفا صحبتهای آقای رییسی در رابطه با پنج هزار نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضا را که دو ساله در بلاتکلیفی و استرس قرار دارند را نشر دهید.
لطفا پیگیر باشید تا این عزیزان تا پایان شهریور جذب بشوند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
قیمت بلیط قطار به کام شرکت های قطار و جیب خالی مسافران قیمت بلیط قطار ۴۰ درصد گران تراز کل دنیاست قوه قضاییه ورود کند
Iran (Islamic Republic of)
احم
۲۰:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام برسیدعزیز خداتوفیقت بده خداونددلت راشادکنه که دل مامردم مستضعف راشادکردی حق مارااز این مفت خورهاوگردن کلفت ها گرفتی امیدواریم دراین راه سخت موفق باشی وبدان که چشم امید ودعای خیر میلیونها ایرانی پشت سرت هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۹:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
درود بر مالک اشتر زمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
آقای رییسی لطفا با فسادهای سازمان یافته بخصوص در ادارات و شهرداری ها مقابله کنید. چشم امید مردم به منش عدالت محور شما است. با آرزوی توفیق روزافزون.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خداقوت
۱۸:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
یا سلام خدمت جناب آقای رییسی خواهشمند است پیگیر وضعیت قبول شدگان کادر اداری قوه ی قضاییه باشید . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
بر خورد با قاچاق باید از بالا شروع شود از پایین جز هزینه چیز دیگری برای ملت ندارد وقتی اموال رانت خاوریها به نفع مرد ضبط شود ان وقت دزدهای کوچک خود جا میخورند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
در ۱۰ سال پیش زمین ۲۰۰ متری در مهدیس اهواز ۶ میلیون بود الان شده ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون هیچ کس هم جواب گو نیست لطفا رسیدگی شود در کیانشهر حدود ۲۰ سال پیش زمین ۲۰۰ متری ۳ میلیون بود کارگر روزی ۱۲ هزار تومان با یک سال کار میشد زمین خرید ولی الان شده ۶۰۰ میلیون کارگر ۵۰ هزارتومان خواهشا رسیدگی شود حقوق بازنشسته با ۱۴ سال سابقه همش ۶۰۰ تومان خواهشا رسیدگی شود
Germany
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اقای رییسی فاسد تر از خودرو سازان مگه هست در کشور
پس کی قراره باهاشون برخورد بشه!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
عالیه هیچ مفاسدی نباید احساس امنیت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
همه این جاسوسان را بسزای عمل خویش برسانید تا تخم کینه و تفرقه بخشکد مهم نیست از کدام جناح یا خط سیاسی اند مهم هدف کثیفشان است که باید هوشیار بود خداوند بشما سلامتی و توفیق دهد جناب رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
آقای رییسی برخوردبا خودروسازها خودرورا ارزان وباکیفیت نکرده است لطفارسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام واعیادقربان وغدیرمبارک. نسبت به حاج آقارییسی بدون شناخت نیستم.خصوصا به جزییات و دقایق وظرایفِ عملکردشان در آستان قدس رضوی کاملا آگاهم ودر مدت بسیارکوتاهی حقاًوانصافاً تحولات چشمگیری را در راستای منشورِ فرمان رهبری در حکم انتصابشان بعمل آوردندو انشاءالله بحول وقوه الهی در قوه قضاییه نیز چنین خواهندکردوبحمداله طلیعه آن بخوبی برهمگان مشهودوعیان است.بدون اغراق بنوعی یادوخاطره شهیدمظلوم بهشتیِ عزیز را زنده کردند.چشم دوستان روشن ودلشان شادشد و بدیهی است دشمنان ناخرسندندوکینه ایشان را بدل دارند.جدّاً به متولیان امر توصیه وتاکید میکنم ساده انگاری نکنید ودر امرحفاظتشان سهل انگاری ومسامحه نکنیدکه دشمن در کمین است ومراقب باشیدضربه نخوریم.داءب ایشان وسلوکشان ارتباط مستقیم وبدون موانع باآحاد مردم درصحنه های مختلف بوده واین می تواند بسیار خطرآفرین باشد.لطفاً توصیه های ایمنی راجدی بگیرید.موفق ومویدباشید.فالله خیرحافظاً وهو الرّحم الرّاحمین..انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
استاد ، بزرگوار ما استخدامی های قوه قضاییه سال 96 رو فراموش کردین ؟
به خدا ما هم آدمیم؟
گفتین کارگروه تشکیل شده و حل میشه . یک ماه هم وقت دادین تا جذب انجام بشه ؟ چی شد ؟ یک ماه گذشت هنوز خبری نشده است ؟ به داد ما هم برس بزرگوار ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کی باور می کنه این حجم قاچاق چندین میلیارد دلاری کار افراد خرد پاست ؟؟؟ حتما" روابط نزدیکی و فسادی بزرگ وجود دارد ! چطور ممکن این حجم تراکنش مالی قاچاق بتونه بدون حمایت انجام بشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
فکری هم برای حقوق های نجومی مسؤلین بفرمایید با این کارایی که دارن مجانی هم کار کنن بازم ضرر دارن
حقوق های بالای 10م اگر هم قانونی باشه رضایت مردم رو ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دمت گرم اقای رییسی خدا حفظت کنه
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اقای رئیسی عزیز معلمان مدت هاست در تنگنای معیشتی اند.به این مسئله ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چه فایده از برخورد بامفاسدی که رقم های بسیار کلانی را به جیب زدند، ما مردم هرچه برخورد میکنید باز گرانی بیشتر میشود به جای کمتر شدن،هیچ خبر دارید اندک سرمایه مردم ودلخوشیشان وبا اندوخته روز مبادایشان چه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان.

پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده شبکه فساد سازمان یافته پولشویی ، کلاهبرداری و اعمال نفوذ در دستگاههای مختلف مدیران و سهامداران کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟اگه قرارنیست خانواده تفکر و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید،بگین، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه تو ایران یا کانادا بیرون بکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا برای حفظ انقلاب و به پاس خون شهدا جلوی این مفاسد رو بگیرد مردم رو از این بدبینی دربیارد آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مفسدان اصلی وموثر در اقتصاد بعضی آقا زاده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
قوه قضائیه خواهشمندیم حوزه گرانی مصالح و مسکن ورود پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
حتما ارزان میشه دولت 1401