اربعین عاشقان امام حسین (ع) را دور همدیگر جمع می کند و هیچ کس اجازه ندارد اعمالی را که بر محور کرامت و وحدت شکل گرفته است را بر هم زند.

اربعین از بزرگترین مدخل‌های شکل گیری امت است/ مسلمانان می‌توانند هر دشمنی با هر سابقه‌ای را شکست دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در نخستین روز از دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: اربعین یکی از بزرگترین مدخل‌های شکل گیری امتی است که می‌تواند در برابر دشمن و رفتار‌های ظالمانه آن‌ها ایستادگی کنند.

او ادامه داد: جبهه شیطان روی اختلافات قومی و نژادی و زبان دست می‌گذارد و به شدت تلاش می‌کنند رابطه بین مومنین را بر اساس رنگ و قومیت و منطقه و جغرافیا را به هم بزنند و اجازه ندهند امت واحده مسلمانان شکل بگیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: موکب داران از مال و استراحت و تفریحات شخصی خود می‌زنند تا عاشقان امام حسین (ع) را دور همدیگر جمع کنند، کی با چه ابزاری می‌خواهد این انسجام را به هم بزند؟ هیچکس نمی‌تواند اعمالی را که بر محور کرامت و وحدت شکل گرفته است را بر هم زند.

آیت الله میرباقری افزود: اگر مسلمانان دشمن شناسی داشته باشند احدی نمی‌تواند بین مسلمانان تفرقه اندازد و مسلمانان می‌توانند هر دشمنی با هر سابقه‌ای، شکست دهند.
 
انتهای پیام //ف .ک
 

برگزاری همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.