محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطای پزشکی در کشور اظهار کرد: خطا در جامعه پزشکی ممکن است در هر زمانی رخ دهد و خوشبختانه در کشورمان فرآیندهای شکایت به خوبی تعریف شده و برای رسیدگی به هر نوع اشتباهی شرایط سیستمی وجود دارد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در کشور ما دادسرای نظامی، معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و نظام پزشکی مسئول رسیدگی به جرایم پزشکی است.
او با اشاره به اینکه اگر مردم از خدمات جامعه پزشکی شکایت دارند میتوانند آن را از طریق نظام پزشکی و دادسراهای سراسر کشور مطرح و پیگیری کنند، افزود: اکنون ۲۰۸ سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور مشغول به فعالیت و رسیدگی به شکایت مردم از خدمات پزشکان هستند؛ معتقدم که سازمان نظام پزشکی سختگیرتر از دادسراهای سراسر کشور پروندههایی مانند خطای پزشکی را رسیدگی و پیگیری میکند.
جهانگیری بیان کرد: البته در برخی مواقع مردم عوارض درمان را با خطای پزشکی اشتباه میگیرند و به همین دلیل احساس میکنند که به شکایتشان رسیدگی نمیشود.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد: امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون بار در طول سال مردم به پزشکان مراجعه و خدمات بهداشتی – درمانی دریافت میکنند و میزان خطاهای پزشکی با شرایط موجود در کشور زیاد نیست، اما به طور کلی ما به شکایتهای مردم به طور دقیق و کامل رسیدگی میکنیم.
بیشتر بخوانید: نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد
وی گفت: شاخصهای رسیدگی ما هم سطح دنیا است؛ ارائه خدمات در سطح کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است، اما مسئله مهم این بوده که به دلیل اعمال تحریمهای ظالمانه فراهم کردن تجهیزات و تکنولوژی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و هنگامی که وضعیت اقتصادی مردم سخت شود موضوعات سلامت بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
جهانگیری یاد آوری کرد: خستگی ناوگان ارائه خدمات و تأخیر در پرداخت مطالباتشان میتواند مشکلاتی را هنگام خدماترسانی ایجاد کند، اما این مسئله دلیل نمیشود که ارائه خدمات با سطح کیفی خوب، مورد توجه ما و جامعه پزشکی قرار نگیرد.
انتهای پیام/