استاندار همدان گفت: همدان رتبه نخست واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی را در کشور کسب کرده و ۲۳ درصد کل واگذاری‌های ملی مربوط به همدان است.

سهم 23 درصدی همدان از واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی/ سرمایه گذاری 150هزار میلیاردی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: واگذاری طرح‌ها موضوع با اهمیتی است که در سال جاری باید ۱۰۰ طرح به بخش خصوصی واگذار شود.

او با تاکید بر اینکه واگذاری این طرح‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: با تدوین سند راهبردی و عملیاتی تا پایان برنامه ششم توسعه یک میثاق بستیم که با توجه به مزیت‌ها برای هر شهرستان طرح‌هایی تعریف شده است.

استاندار همدان با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی شهرستان‌های استان گفت: بر اساس ظرفیت‌های موجود استان، سند راهبردی سه ساله‌ای تدوین کردیم که جهت گیری‌ها در حوزه‌های مختلف در سه سال پیش رو برنامه ریزی شود.

او ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم و رونق تولید را از اولویت‌های این سند برشمرد و افزود: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ باید در استان انجام و طی سه سال ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

شاهرخی با بیان اینکه فرمانداران باید حق شهرستان‌ها را در تحقق برنامه‌های عملیاتی مطالبه کنند افزود: جشنواره مبل و منبت ملایر فرصت خوبی برای این شهرستان است و از طرف دیگر پرونده ثبت جهانی منبت ملایر در دست پیگیری است و به طور قطع به زودی جهانی شدن این صنعت را جشن می‌گیریم.

او با بیان اینکه ملایر یکی از نقاط منحصر به فرد کشور و استان همدان است و دارای ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای است ادامه داد: در حوزه کشاورزی ملایر جایگاه ویژه‌ای دارد و انگور این شهر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان ثبت شد.

استاندار همدان  یادآور شد: در این راستا طی سه سال آینده باید در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های ملایر طرح فراز اجرا شود که میزان تولید این محصول را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

شاهرخی وجود حدود پنج هزار کارگاه فعال منبت و فعالیت حدود ۹ هزار استادکار و منبت کار و اشتغال بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این صنعت را بی بدیل دانست و گفت: شهرستان تویسرکان نیز به عنوان شهر ملی منبت "گلریز" برگزیده و معرفی شده است و شهرستان تویسرکان بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کارگاه صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است.

استاندار همدان همچنین با اشاره به ثبت جهانی تپه هگمتانه نیز گفت: ثبت این اثر اهمیت فوق العاده و کارکرد ملی و استانی دارد و از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شاهرخی با بیان اینکه کمیته ویژه‌ای برای ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شده است افزود: کمیته‌ای برای ثبت جهانی مبل و منبت ملایر و کمیته‌ای برای پیگیری ویژه و شتاب دهی به توسعه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد تشکیل شود.

او با بیان اینکه جهان آباد ظرفیت بزرگ ملی دارد افزود: آهنگ حرکت توسعه منطقه اقتصادی جهان آباد خوب نبوده و باید سرعت بیشتری داشته باشد.

استاندار همدان همچنین با تاکید بر جذب سرمایه گذار و واگذاری امور به بخش خصوصی اظهار داشت: باید پای سرمایه گذار و بخش خصوصی را به استان باز و زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه برای سهولت در سرمایه گذاری شورای راهبردی تشکیل شده است افزود: در این شورا با حضور مقام‌های ارشد سیاسی، انتظامی، امنیتی اگر موانعی بر سر راه سرمایه گذاری باشد برطرف می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

کسب رتبه اول واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی توسط همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.