نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت:زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان  به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام عبادی زاده  نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت:زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد.

امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، با بیان اینکه آمار‌هایی که از اشتغال و بیکاری در استان هرمزگان منتشر می‌شود آمار مطلوبی نیست، اضافه کرد: این آمار‌ها زیبنده هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران اسلامی نیست که بخش عمده اشتغال کشور را یدک می‌کشد.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به آمار بیکاری ۲۱.۵ درصد هرمزگان در سال ۹۵، تصریح کرد: عمده این بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که به هیچ وجه مناسب نیست و باید همگی وارد میدان شویم.

حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده بیان اینکه بدبینی به یکدیگر بستر پذیرفتن شایعه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: جامعه ما جامعه‌ای مصون و همراه با عقلانیت باشد و در برابر شایعات با تحقیقات مواجه شود و بدون تحقیق چیزی را نپذیرد.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه اخبار و اطلاعاتی که به دست شما می‌رسد تا صحت‌وسقم آن را مطلع نشوید، به آن اعتنا نکنید، اظهار کرد: در فضای مجازی زمینه و بستر مناسبی برای رواج شایعات وجود دارد که نیاز به مراقبت ویژه دارد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه عزت امروز ایران اسلامی از برکت غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر یک حادثه و تاریخ نیست و مانند واقعیت‌های تاریخی تنها نباید به قصه آن پرداخت بلکه غدیر یک فرهنگ و حقیقتی تمام ناشدنی است .

او با بیان اینکه غدیر امروز عامل وحدت است، عنوان کرد: غدیر حقیقتش هیچ‌گاه عامل تفرقه نیست بلکه عامل وحدت امت اسلامی بوده و هست.
نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به‌روز جهانی مسجد، اضافه کرد: زادگاه انقلاب اسلامی مسجد بود و مبارزات از مساجد آغاز شد و امروز ضامن تداوم انقلاب اسلامی مسجد است.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو در هرمزگان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر سالی ۸ هزار دانشجو فارغ التصحیل شود مدام بر بیکاران استان اضافه می‌شود.

او با انتقاد از ترک تحصیل هرمزگانی‌ها در مناطق آسیب پذیر، افزود: این موضوع خود مشکلی است که علت ترک تحصیل چه بوده و باید برای مقابله با آن چه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد در حالی که بیشترین درآمد را برای کشور کسب می‌کند، عنوان کرد: منشأ این فقر بیکاری است و در سال رونق تولید با تلاش مضاعف باید به سمت ایجاد اشتغال برویم.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه صنایع استان باید سهم بیشتری به هرمزگانی‌ها در بحث اشتغال بدهد، گفت: امید برای آینده در استان هرمزگان در حال ایجاد شدن است و طرح‌های استاندار هرمزگان در بحث پرورش میگو و توسعه گلخانه‌ها نوید روز‌های بهتری می‌دهد.

او با بیان اینکه تمامی مشکلات به مسئولان استان هرمزگان باز نمی‌گردد، خاطرنشان کرد: باید سهم هرمزگانی از سرمایه‌های وارد شده به خزانه کشور افزایش یابد تا به سمت فقرزدایی در هرمزگان پیش برویم و سرعت بیشتری این روند بگیرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه باید توجهات به هرمزگان افزایش یابد، تصریح کرد: باید نمایندگان هرمزگان در مجلس با پیگیری‌های مکرر سهم هرمزگان از درآمد‌ها را برای زدودن فقر و افزایش اشتغال افزایش دهند.
انتهای پیام/ر


خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس

 

منبع خبر:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.