امام جمعه هرات گفت: ایران اسلامی گام‌های بلندی در صنایع دفاعی برداشته و امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام جعفری، امام جمعه هرات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هرات با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر گفت: امیدواریم که با برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های گوناگون این رویداد مهم با شکوه گرامی داشته شود.

حجت الاسلام جعفری با تبریک میلاد امام هادی (ع) و تبریک سالروز ورود آزادگان افزود: آزادگان شهدای زنده و پرچم‌های مقاومت و از پایه‌های پیروزی در دفاع مقدس به شمار می‌روند، صبر و بردباری آن‌ها مایه عزت کشور شد و با مقاومت آنها دشمن را به عقب راندیم.

امام جمعه هرات مسجد را پایگاه فکر و فرهنگ جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز با مسجد الگو و تراز اسلامی همچنان فاصله داریم و باید هزاران مسجد طراز اسلامی در کشور داشته باشیم و ملت و مسؤولان باید نسبت به تقویت پایه‌های مسجد تلاش کنند.

او با اشاره به روز صنعت دفاعی تصریح کرد: ایران اسلامی گام‌های بلندی در صنایع دفاعی برداشته است و ایران در زمین، دریا و هوا به اقتداری رسیده است که دنیا از ایران حساب می‌برند و امروز ما در صنایع دفاعی در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

خطیب جمعه هرات بیان کرد: دنیا بداند صنعت دفاعی و دیگر صنایع دفاعی ناموس ملت است و ناموس خود را به مذاکره قرار نمی‌دهد و این صنایع دشمنان ایران را زبون و خوار خواهد کرد.

او با بیان اینکه در کشور یمن توطئه تجزیه دنبال می‌شود افزود: ایران و خط مقاومت در عراق، سوریه در برابر تجزیه کشور‌های عربی ایستادگی کرد و اسرائیل و آمریکادر این طرح شکست خوردند و امروز سعودی‌ها می‌خواهند یمن شمالی و جنوبی ایجاد کنند.

حجت الاسلام جعفری اظهارداشت:رهبری تاکید کردند که مردم یمن باید مقابل این توطئه ایستادگی کنند و ایران اسلامی کنار مردم یمن خواهد بود.

او گفت: ایران اسلامی به هیچ کسی تعهد نداده است و قدرت و سلاح ایمان برای نخستین بار انگلیسی‌ها را عقب راند و خودشان عقب نشستند و آمریکایی‌ها هم نتوانستند کاری کنند.

امام جمعه هرات بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با گروه‌های جهادی گفت:کار جهادی یعنی کاری برخواسته از ایمان که ظرفیت انسان هابرای خدمت به مردم در مناطق محروم به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه هرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار