امام جمعه موقت جیرفت گفت: در جامعه اسلامی سزاوار است کسانی مدیریت کنند که صفات و مشخصات امیر المومنین علی علیه السلام در این افراد مشخص باشد.

صفات امیر المومنین باید در مدیران جامعه اسلامی مشخص باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین عبدالحسین زاده امام جمعه موقت شهرستان جیرفت ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم و عید ولایت گفت: در آثار اسلامی ما از غدیر به عنوان عید الله اکبر نام برده شده است، این تعبیرات نشان دهنده اهتمام خاص و تاکید اهل بیت به این روز شریف است.

او با اشاره به آیه شریفه‌ای از سوره مبارکه مائده افزود: روز عید غدیر در برخی از تعبیرات از همه اعیاد بزرگتر و بالاتر شمرده شده است علت این که این همه نسبت به زنده نگه داشتن عید غدیر در روایات تاکید می‌شود این است که در قرآن کریم آیاتی است که به غیر از مسئله غدیر به هیچ مسئله دیگری قابل تطبیق نیست.

عبدالحسین زاده تصریح کرد: امروز روزی است که دشمنان و کفار از دین شما مایوس شده اند مسئله رهبری و حکومت اسلامی است، عید غدیر، عید تعیین رهبر جامعه اسلامی و نشان دهنده خط و مشی حکومت اسلامی است.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: ماجرای غدیر فقط برای منصوب شدن یک جانشین برای پیامبر نبود غدیر دارای دو جنبه نصب جانشین و توجه دادن به مسئله امامت و ولایت است، امامت پیشوایی جامعه در امر دین و دنیا است.

او افزود: معنای حرکتی که در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد این است که اسلام به مسئله مدیریت جامعه اسلامی به چشم اهمیت نگاه می‌کند این طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه اسلامی رها و بی اعتنا باشد. اهمیت عید غدیر این است که پیامبر بزرگ اسلام یک ضابطه‌ای را معین می‌کند که در جامعه اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد.

عبدالحسین زاده تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام قاعده‌ای را تصویب کرد که بنا بر این قاعده در حکومت اسلامی، حکومت امتیاز خواهی و حکومت زیاده خواهی، جمع کردن برای خود و افزودن به مال خود معنا ندارد. حکومت اسلامی یعنی حکومتی که حکومت اشرافی نیست حکومت تکبر بر مردم در حکومت اسلامی معنا ندارد.

او گفت: معلوم می‌شود مسئله رهبری در جامعه با امامت و با ولایت است وقتی که پیامبر این قاعده مهم را وضع کرد که در جامعه اسلامی حکومت از آن ولایت و امامت است حکومت زور و تزویر و شهوت رانی در حکومت اسلامی نیست آیه نازل شد، امروز است که کافران مایوس شدند از دین شما.

امام جمعه موقت جیرفت گفت:در جامعه اسلامی سزاوار است کسانی مدیریت کنند که صفات و مشخصات امیر المومنین علی علیه السلام در این افراد مشخص باشد.

او بیان داشت: در روز گرامیداشت عید غدیر بازسازی حادثه غدیر در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود؛ که مقدمات این برنامه توسط جوانان و مسئولین ادارات و نهاد‌ها و سازمان‌ها در حال اجرا و فراهم سازی است تا یک برنامه در شان غدیر انجام شود.

امام جمعه موقت جیرفت ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در مراسم بازسازی واقعه غدیر در جیرفت گفت: مراسم باز سازی واقع غدیر در روز عید غدیر ساعت ۹ صبح در جاده جیرفت_ دلفارد برگزار می‌شود.

غلامحسین عبدالحسین زاده با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۳۲ هستیم تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد به عنوان یکی از نقاط عطف و تعیین کننده در تاریخ سیاسی معاصر ایران است در سال ۳۲ در کشور ما حادثه‌ای اتفاق افتاد که یکی از حوادثی است که ملت ایران را باتجربه کرد.

او افزود: حادثه کودتای ۲۸ مرداد مانع از خطای دید و اشتباه ملت ایران شد که یک تجربه بزرگ برای ملت ایران بوجود آمد. حادثه این بود که دکتر مصدق و دولت مصدق که نفت را به عنوان یک منبع ثروت ملی کشور می‌دانستند در دست انگلیسی‌ها بود با همراهی عده‌ای از جمله مرحوم آیت الله کاشانی باعث ملی شدن صنعت نفت شدند که یک حرکت ضد استکباری در کشور راه افتاد.

عبدالحسین زاده گفت: برخی از تحلیل گران علت کودتای ۲۸ مرداد را اختلافات دکتر مصدق و آیت الله کاشانی می‌دانند در حالی که این بخشی از عامل کودتا بود. از مهمترین دلایلی که باعث عدم حمایت مردم از دولت مصدق شد تصمیمات نادرست و رفتار‌های نادرستی که دولت و شخص دکتر مصدق انجام داد نام برد فاصله گرفتن از آرمان‌ها و اعتماد به غرب یکی از عوامل سقوط دولت مصدق بود این تحلیل مقام معظم رهبری است حضرت آقا می‌فرمایند از اشتباهات دولت مصدق تکیه کردن دولت مصدق و شخص مصدق به دولت آمریکا بود.
سنجری خبرجیرفت

امام جمعه موقت جیرفت گفت: امروز هم داریم مشاهده میکنیم که بعضی از حرکات را درحالی که آمریکای خبیث و جنایتکار از همه تعهدات خود خارج شده امروز عده‌ای نسخه می‌پیچند که آمریکا نشد به دامان اروپا و غرب برویم این اشتباه مهلک را دکتر مصدق انجام داد و کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت، اساسا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غربی‌ها نمی‌خواهند که یک ایران قدرتمند را تحمل کنند و می‌بینیم که سالیان سال است به دنبال تجزیه کشور ایران هستند و دعوا‌های قوم گرایانه را در کشور راه اندازی می‌کنند.

او افزود: انگلیسی‌ها بار‌ها تکرار کرده اند که نباید در کشور ایران سرمایه گذاری صورت بگیرد.

عبدالحسین زاده گفت: مسئولین کشور و مردم عزیز باید توجه کنند که تحت تاثیر تبلیغات و شایعه پراکنی‌ها قرار نگیرند دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی نظام و دولت نا امید کنند. القای روحیه ناامیدی از دولت مستقر مهمترین خط عملیاتی و روانی تبلیغات چی‌های ۲۸ مرداد بود.

او گفت: ترفند‌های دشمن این است که مردم را از آینده نا امید کنند وقتی جامعه‌ای نسبت به آینده خود ناامید شود هرگز نسبت به مسائل اطرافش واکنش نشان نمی‌دهد امروز با شایعه پراکنی‌هایی که انجام می‌دهند مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهند سعی در القای ناامیدی به ملت ایران را دارند و می‌توان به جرات بسیاری از تخلفات مالی و اختلاس‌های بزرگی که در کشور ایران اتفاق می‌افتد را باید در همین خط فکری دنبال کرد و حضور عناصر نفوذی و آقا زاده‌های حرام خوار در بحث اختلاس‌ها را می‌شود در راستای این تبلیغات و نا امیدی مردم قلمداد کرد و همچنین کم کاری و کارشکنی‌های عده‌ای از مدیران و مسئولان کشور را باید در همین خط فکری دنبال کرد.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه و وزارت اطلاعات با افراد نفوذی که در پی ناراضی کردن مردم از آینده انقلاب و نظام هستند باید برخورد جدی کنند.

او تصریح کرد: چرا مدیری که حدود ۱۰ ماه است که تخلفاتش از سوی نمایندگان مجلس روشن و آشکار شده بعداز ده ماه و بعداز استعفا به کارش رسیدگی می‌شود، این‌ها ادامه دهنده جنگ روانی است که مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب ناامید کنند دستگاه‌های قضایی ما باید قبل از وقوع جرم پیشگیری کنند.

عبدالحسین زاده گفت: نهاد‌های نظارتی، حراست‌های ادارت مختلف و وزارت اطلاعات باید دقیق‌تر بررسی کنند و به شناسایی دقیق‌تر نقاط ضعف سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی بپردازند.

او افزود: وقتی عملکرد برخی از مدیران کشور را می‌بینیم این شائبه بوجود می‌آید که این افراد آمدند و وظیفه شان این است که مردم را عصبانی کنند و کار مردم را به عقب بیندازند، نهاد‌های نظارتی باید بررسی بیشتر و دقیق تری داشته باشند.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: ملت ایران هرگز تحت تاثیر این جریانات و جو سازی‌ها قرار نمی‌گیرند و بار‌ها خود را در صحنه‌های مختلف و دفاع از انقلاب خود را نشان داده اند، اما این ایستادگی و از خود گذشتگی وظیفه همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و سران سه قوه را سنگین می‌کند که به شدت با افراد که می‌خواهند این القا را به مردم داشته باشند که نظام اسلامی کارآمد نیست.

حجت الاسلام عبدالحسین زاده امام جمعه موقت جیرفت گفت: با بصیرت مردم این انقلاب زمینه ساز حکومت جهانی اهل بیت و ان شاالله پرچم این نظام به دست با کفایت مقام معظم رهبری با حمایت مردم به دست بابرکت و امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف خواهد رسید.
انتهای پیام/ح

مدیران جامعه باید در اوصاف شبیه امیرالمومنین باشند

برچسب ها: نماز جمعه ، اوصاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار