چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ایمنی بیمار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس بحرینی دبیر نخستین جشنواره ایمنی بیمار، اعتبار بخشی و آموزش به بیمار با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ایمنی بیمار می‌شود، گفت: این جشنواره با حضور استان‌های اصفهان، یزد، کاشان و تهران فردا و پس فردا ۲۷ و ۲۸ مرداد ۹۸ در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می‌شود.
 
او افزود: جشنواره ایمنی بیمار، اعتبار بخشی و آموزش به بیمار درمحور‌های پیشگیری از وقایع ناخواسته، آموزش وتوانمند سازی بیماران، ایمنی مادر، کودک ونوزادان، اخلاق بالینی و اخلاق در ناباروری، آموزش وتوانمند سازی تیم سلامت، ارتباط و تعامل با بیمار، ارتقاء فرهنگ ایمنی بیمار، دارو، تجهیزات وایمنی، دانشجو و ایمنی بیمار، ایمنی بیمار و اورژانس پیش بیمارستانی، ایمنی بیماردر بحران و بلایا، خدمات پاراکلینیک و ایمنی بیمار، تغذیه و ایمنی بیمار است.

بحرینی، اهمیت دادن به موضوع ایمنی بیمار و حساس شدن مسئولین و کارکنان و مراجعین به موضوع ایمنی بیمار، تبادل تجربیات در خصوص ایمنی بیمار و ارتقاء فرهنگ ایمنی بیمار را از اهداف برگزاری این برگزاری جشنواره بیان کرد.

او اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره، از بیمارستان، بخش درمانی و پاراکلینیکی، رسانه، تجربه و پیشنهاد، غرفه بیمارستانی و پایگاه ۱۱۵ برتر تجلیل به عمل می‌آید.

بحرینی همچنین از امضاء تفاهم نامه خواهر خواندگی بیمارستان هاجر (س) شهرکرد با شهید بهشتی کاشان خبر داد و افزود: این تفاهم نامه برای کسب تجربه بیشتر و تبادل اطلاعات است.

او  گفت: بر اساس تحقیقات از هر ۱۰ بیمار، یک نفر به دلیل تزریق اشتباه دارو، جراحی اعضای سالم، سقوط از تخت بیمارستان و ده‌ها دلیل دیگر دچار مشکل می‌شود که ۷۰ درصد این اتفاقات قابل پیشگیری است.
 
انتهای پیام/ز

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ایمنی بیمار

برچسب ها: اخبار سلامت ، اخبار پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.