سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول از آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حیدری روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و ۷۲ تن از شهدای والامقام نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مسئولان باید با تلاش و خدمت رسانی مضاعف از خون این شهیدان حفاظت کنند.

او به تلاقی هفته دولت و عید ولایت نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های دشمن این بود که در دهه ولایت و عید غدیر مشکلات امنیتی ایجاد کند به همین منظور نشست‌های شورای تامین در این خصوص برگزار و تصمیمات امنیتی اتخاذ شده است.

حیدری با بیان اینکه باید با تلاش و پشتکار دشمن را ناکام بگذاریم، بیان داشت: دشمن در تلاش است با وجود وهابیت و سلفی گری غدیر را از نظر فقهی، امنیتی و کلامی تحت تاثیر قرار دهد و به آن خدشه وارد کند.

امان اله باقریان رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول در ادامه افزود: ۴۴ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در محل روستای شوهان بخش مرکزی دزفول واگذار شده که همه آن‌ها توسط بخش خصوصی و نظارت شیلات اجرا خواهند شد.

او با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی خاویاری در این مزارع تولید می‌شود، گفت: هر قطعه از زمین‌های واگذار شده ۹ هزار مترمربع است ضمن اینکه ۴ قطعه زمین با مساحت هر کدام ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز برای صنایع وابسته اختصاص داده شده است.

باقریان هزینه مورد نیاز برای هر مزرعه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان داشت: تعدادی از مزارع برای اواخر امسال و مابقی تا سال آینده آماده بهره برداری می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان دزفول یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با تولید ۵۰ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار وجود دارد.

رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول بیان داشت: با توجه به صرفه اقتصادی، ارزش غذایی و وجود آب و خاک مناسب، دزفول بهترین محل برای تولید ماهیان خاویاری است که با اجرای این طرح‌ها برای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

او این مجتمع را بزرگترین طرح شیلات کشور و خاورمیانه دانست و افزود: آب آشامیدنی و ساخت و ساز این مجتمع فراهم شده و آب مزارع آن نیز در حال تامین است.

افتتاح ۲ گلخانه هیدروپونیک در دزفول

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول در این نشست اظهار کرد: یک گلخانه تولید نشا در ۱۱ هزار مترمربع و ۷ نفر اشتغالزایی و یک گلخانه تولید نشای دیگر در ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

او هزینه اجرای این ۲ گلخانه را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: یک کیلومتر از کانال گور سفید که ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد نیز در هفته دولت بهره برداری می‌شود.

زارعی بیان کرد: کل این کانال ۸ کیلومتر است که اکنون یک کیلومتر آن آماده بهره برداری است.

بهره برداری از ۱۵ طرح شهرداری دزفول

شهردار دزفول نیز با اشاره به برنامه‌های شهرداری در هفته دولت گفت: ۱۵ طرح شهرداری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شوند که شامل؛ افتتاح ساختمان شهرداری منطقه ۳، ۳ پارک منطقه ای، کارخانه پیرولیز (تبدیل لاستیک و مواد پلیمری به کردن بدن و روغن) و ۴ مورد زیرسازی و آسفالت هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.