رئیس پلیس راه ناجا در قزوین گفت: ۳ هزار نقاط پرحادثه در کشور شناسایی و بخشی از آن مرتفع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا در جمع خبرنگاران قزوین از شناسایی ۳ هزار نقاط پرحادثه در کشور خبر داد و گفت: بخشی از این مناطق مرتفع شده است و پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۳۵ درصد دیگر از آن هم مرتفع شود.

سردار حسینی افزود: اجرای این طرح بستگی به تخصیص بودجه و اجرای عملیات عمرانی دارد.

او اضافه کرد: در چهار ماهه اول امسال با یک اختلاف خیلی ناچیز نسبت به سال گذشته، آمار کاهشی را در تصادفات و تلفات جاده‌ای داریم، اما این آمار مورد انتظار ما نیست چراکه اقدامات بسیار خوبی از جمله در استان قزوین صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه ناجا اظهار امیدواری کرد که امسال حداقل به ۱۲ درصد کاهش تصادفات دست پیدا کنیم؛ در استان‌‎هایی مثل قزوین به این چشم انداز نزدیک شدیم.

سردار حسینی ادامه داد:، اما آمار بالای تصادفات در استان‌های بزرگ کار را برای ما سخت کرده است و باید برنامه‌ریزی از جنس برنامه‌ای که در استان قزوین اجرا شده را در پیش بگیریم و باید الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

رئیس پلیس راه ناجا درباره شماره گذاری سورای پراید هم گفت: سردار هادیان پور ریئس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که در سال ۹۹ دیگر سواری پراید را شماره گذاری نمی‌کنیم چراکه آمار‌ها نشان می‌دهد سهم دخالت این وسیله در تصادفات خیلی بالا است و معمولا یک طرف از عوامل تصادفات را تشکیل می‌دهد.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: وضعیت سورای پراید باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف و در بازه زمانی مشخص از چرخه ترافیکی خارج و با یک خودروی ایمن‌تر جایگزین شود که بتواند جان سرنشینانش را در زمان وقوع حادثه حفظ کند.

او اضافه کرد: پلیس در فرایند حذف پراید از چرخه ترافیکی فقط یک عضو است و به نوبه خود عزم جدی دارد، اما به تنهایی نمی‌تواند خیلی از اتفاقات را رقم بزند و ما انتظار داریم که همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

سردار حسینی درباره کاهش حجم ترافیکی راه‌های کشور مانند محور رودبار به گیلا" گفت: بحث ما در این محور اتصال آزادراه قزوین-رشت است که این کار باید در سال‌های پیش اتفاق می‌افتاد و قطعه باقی مانده در دست ساخت است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این بخش باشیم.

رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: استان‌های فارس، کرمان، خراسان جزو استان‌هایی هستند که بیشترین آمار تصادفات کشور را دارند و در شهریورماه از تمام توان خود برای کنترل ترافیک استفاده می‌کنیم.

سردار حسینی عنوان داشت: آمایش پاسگاه‌ها نیاز به یک بازنگری دارد چراکه ما شاهد ایجاد راه‌های جدید هستیم و بر این اساس هم باید در آمایش سرزمینی و جانمایی پاسگاه‌ها هم تجدیدنظر کنیم که در دست مطالعه است.

رئیس پلیس راه کشور یادآور شد: یکی از مشکلات جدی بحث روشنایی است که در آزادراه‌ها جزو الزامات قانونی پیش بینی شده و اساسا یکی از گله‌مندی‌های جدی مردم در راه‌هایی که عوارض پرداخت می‌کنند، ایرادات شکلی به راه است.

او بیان کرد: روشنایی آزادراه‌ها هم از مطالبات جدی مردم و از دغدغه‌های ما است چراکه بخش عمده‌ای از تصادفات در معابر آزادراهی به دلیلی کم بودن دید راننده و سرعت‌های بالا است که امیدواریم همکاری بین وزارت نیرو و راه وشهرسازی نیز این مشکل مرتفع شود.

سردارحسینی گفت: برابر با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ هر سه سال یک بار باید افزایش جریمه‌ها اجرایی شود و تدابیر لازم در این مورد توسط هیئت مدیره ناجا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

۳ هزار نقاط پرحادثه در سطح کشور شناسایی و بخشی از آن مرتفع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.