معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: بایدتمام دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت ازواحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آنان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی به دستور کار این جلسه مبنی بر بخشودگی جرائم مودیان خوش حساب تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب به عنوان ظرفیت خوبی برای حمایت از تولید است و هر بنگاه و کارفرمایی که خود را خوش حساب می‌داند و تا کنون تائید نشده، می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت به دستگاه‌های متولی خود مراجعه و دلایل و مستندات را اعلام کند.
وی به اهمیت اجرایی کردن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که این مصوبات را اجرایی نکرده اند ۱۰ روزفرصت دارند که در رفع موانع واحد‌های تولیدی اقدام کنند در غیر اینصورت به هیئت رسیدگی تخلفات اداری معرفی خواهند شد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه ۲۷۱ واحد تولیدی در کردستان برای بهره‌مندی از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای معرفی شده اند گفت: هیأت وزیران ،موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای را باهدف کمک به کارفرمایان خوش حساب، مصوب کرده که ۲۷۱ واحد تولیدی در کردستان مشمول این تخفیف می‌شوند.
صلاح قریشی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرایم آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏ اسفند ۹۶ باشد چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار می‌شوند.
در ادامه دره وزمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هم به اهمیت توجه به رونق تولید در کردستان اشاره کرد و گفت:اگر کارفرما‌هایی که مشمول این طرح قرار میگیرند و در حال حاضر نامشان در لیست ۲۷۱ واحد تولیدی نیست با مراجعه به واحد مربوط به تولید، خدمات و صنعت خود را معرفی تا بررسی لازم برای واحد تولیدیشان انجام شود.

انتهای پیام/ت

کارگروه رفع موانع تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.