مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همچنان تا پنجشنبه پیش رو در شمال استان ادامه دارد.

ادامه وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه تا پایان هفته در سیستان /سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسیدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به صدور اطلاعیه جوی و ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همچنان تا پنجشنبه پیش رو در شهر‌های شمالی استان ادامه داشته باشد.

او افزود: وزش این باد‌ها سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان می‌شود.

حیدری ادامه داد: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در این شهر را به ۲۳۳۲ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۵ برابر حد مجاز رساند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان داشت : وزش این باد شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

حیدری گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه یکی از ویژگی‌های اقلیمی شمال سیستان و بلوچستان است که هر سال از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا مهر ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ع

سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار