خبرگزاری دولتی کره شمالی پیامد‌های بی‌اعتنایی به هشدار‌های این کشور درباره رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا را فاجعه‌بار توصیف کرد.

کره شمالی: بی‌اعتنایی به هشدار‌های پیونگ یانگ عواقب فاجعه‌باری به همراه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد مقامات کره جنوبی و آمریکا علیرغم هشدار‌های پیونگ یانگ، به برگزاری رزمایش مشترک خود ادامه می‌دهند که می‌تواند عواقب فاجعه باری را به دنبال بیاورد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: این (اقدام) انکار و چالش آشکار نسبت به بیانیه مشترک واشنگتن و پیونگ یانگ است که در آن تعهداتی به منظور شکل دهی روابط جدید میان آمریکا و کره شمالی و ایجاد سازوکار پایدار و حافظ صلح در شبه جزیره کره صورت گرفت.

این خبرگزاری به نقل از کارشناسان داخلی افزود رزمایش مشترک برای ایجاد اعتماد دوجانبه مناسب نیست و می‌تواند اقدامات مقابله‌ای را از سوی پیونگ یانگ به دنبال داشته باشد، زیرا آن‌ها (آمریکا و کره جنوبی) همچنان این کشور را به عنوان دشمن فرضی در نظر می‌گیرند که می‌تواند منجر به ایجاد تنش دوباره در شبه جزیره کره شود. آمریکا در نشست سنگاپور با رهبر کره شمالی متعهد به توقف رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی شد، اما به همراه مقامات سئول در حال انجام اقدامات نظامی است تا علنا بر کره شمالی فشار وارد کند.

در ادامه آمده است: پاسخ درست به منظور حذف تمامی تهدیدات احتمالی و مستقیم مربوط به امنیت ما، توسعه مداوم ابزار‌های فیزیکی قدرتمند و بکارگیری آن‌ها برای یک جنگ واقعی است. آمریکا باید به خاطر داشته باشد که تهدیدات مداوم ما پوچ و توخالی نیست.

رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن از ۵ اوت آغاز شده و تا بیستم همین ماه ادامه دارد. آمریکا بیش از ۲۸ هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور انجام گرفت. کره شمالی طی هفته‌های گذشته و همزمان با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، اقدام به آزمایش تعدادی موشک کوتاه برد کرده و آن را پاسخی به این رزمایش اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار