جانشین مدیر سازمان حج و زیارت استان گفت: خراسان جنوبی، سومین استان زائرخیز کشور است و پیش بینی می‌شود، نسبت به سال گذشته اعزام چندبرابری را شاهد باشیم.

عباسی جانشین مدیر سازمان حج و زیارت استان در گقت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: امسال ثبت نام زائران اربعین حسینی از اول شهریورماه آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه خروج  زائران از کشور   بستگی  به ثبت نام آن ها در سامانه سما است افزود: این ثبت نام از طریق سامانه سما به صورت اینترنتی یا مراجعه به دفاتر زیارتی به صورت مستقیم انجام خواهد شد.

عباسی ادامه داد: تامین ارز مورد نیاز زائران، برخورداری از بیمه مصوب و تامین کنترل جمعیت مرز‌ها از موارد پیگیری در سامانه سما است.

جانشین مدیر سازمان حج و زیارت استان خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۲۱ هزار زائر حسینی از خراسان جنوبی در سال گذشته که توسط استقرا کنسولگری عراق در مرکز استان موفق به اخذ ویزا شدند، اظهار کرد: از دهم محرم امسال برابر با ۱۹ شهریورماه تا ۳۰ صفر برابر با ۷ ابان ماه زائرین اربعین اعزام خواهند شد.

او با اشاره به توافقات رسمی صورت گرفته میان کشور ایران و عراق، گفت: در بازه زمانی اعزام زائران پیاده روی اربعین حسینی نیازی به اخذ روادید وجود ندارد.

جانشین مدیر سازمان حج و زیارت استان با اشاره به  زائر خیز بودن  خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی ، سومین استان زائرخیز کشور است و پیش بینی می‌شود، نسبت به سال گذشته اعزام چندبرابری را شاهد باشیم.

عباسی گفت: بیشترین زائر اعزامی به راهپیمایی اربعین درسال گذشته از شهرستان بیرجند بوده است.

انتهای پیام / ط آ

اعزام زائران به عتبات و عالیات

برچسب ها: اربعین حسینی ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.