هم زیارت، هم سیاحت (قسمت اول)

هوای مشهد، شهریور امسال چطور است؟

شاید یکی از دغدغه های هر زائری که به مشهد می آید این است که کی به مشهد بیاید تا سفری شیرین و دلچسب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  به اواخر مرداد نزدیک شدیم، اوج گرمای مشهد فروکش کرده است و این روزها، شهر ما هوای مطبوعی دارد. دو سه روز دیگر تا عید غدیر باقی مانده است. امروز صبح در راه محل کارم، مردمی را می‌دیدم که در حال خرید اسکناس‌های نو برای این عید بزرگ بودند.
 
هم زیارت، هم سیاحت  (قسمت اول)
مغازه‌ها زودتر از همیشه باز کرده بودند، زیرا این روز‌ها زائران زیادی روانه مشهد شده اند و در این میان دل کسبه شهر به حضور آن‌ها گرم است.
 
شهر هم با رفت و آمد زائران سرزنده و پویا است. شهریور که بیاید، سفر‌های زائران نیز به اوج خود می‌رسد. زائرانی که آخرین ماه تعطیلات تابستانی را مغتنم می‌شمارند و قبل از بازگشایی مدارس، راهی مشهد می‌شوند.
 
شهریور‌های مشهد در گذشته رنگ و بوی پاییز داشت اگرچه که در چند سال گذشته، با تغییر اقلیم، هوای مشهد نیز دیگر آن خنکای پاییزی را ندارد. اما شهریور امسال مشهد چگونه است؟ آیا خنکای مورد انتظار را دارد؟ زائران شهریوری مشهد در چمدان و ساک خود چه لباس‌هایی را باید بردارند؟ آن دسته از زائرانی که فرزند خردسال دارند چه تدبیری باید در نظر بگیرند که کودک دلبندشان مریض نشود و سفر بر آن‌ها تلخ نشود. آن‌هایی که به شوق زیارت امام رضا (ع) سختی‌های اقامت در چادر را به جان می‌خرند و با اندک بودجه‌ای راهی این شهر می‌شوند چطور؟
هم زیارت، هم سیاحت  (قسمت اول)
 
 
آیا باران‌های شهریور مشهد غافلگیرشان خواهد کرد؟ شاید هم معادله هوای هرسال شهریور مشهد بر هم بخورد و گرمای زیادی داشته باشیم؟ به هر حال با این تغییر اقلیم شاید هر وضعیتی پیش بیاید اگر می‌خواهید جواب این سوال‌ها را بگیرید در بسته زیارت و سیاحت شماره ۲ فردا همراه ما باشید. یکی از کارشناسان پیش بینی هواشناسی استان به این سوالات پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام//م. م

بهترین فصل برای رفتن به مشهد چه فصلی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.