معاون پژوهشی دانشگاه شهید رجایی گفت: برای جذب دانشجویان خارجی، نیازمند بستر مناسب هستیم.

دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای جذب دانشجوی خارجی ندارند/وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد اشتغال نیستمحمد شمس اسفندآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی می‌شود که پتانسیل لازم برای راحت جذب شدن دانشجویان به بازار کار را ایجاد می‌کند.

او افزود: وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد اشتغال نیست، بلکه باید نیروی متخصص تربیت کنند. وظیفه دانشگاه‌‌ها هم‌تراز کردن تخصص دانشجویان فارغ التحصیل با نیازهای کشور است.

ناتوانی در جذب دانشجویان خارجی نقطه ضعف دانشگاه های کشور

اسفند آبادی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف دانشگاه‌های کشورمان ناتوانی در جذب دانشجویان خارجی است،  بیان کرد: به بحث بین المللی شدن در دانشگاه‌ها کمتر پرداخته شده است. برای جذب دانشجویان خارجی  به فراهم کردن بستر مناسب از جمله بحث آموزش ، خوابگاه‌ها و غیره نیاز داریم.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید رجایی  با بیان اینکه تقریبا در بیشتر دانشگاه‌های کشورمان بستر مناسب برای جذب دانشجویان خارجی وجود ندارد، گفت: در بحث فرهنگی دانشجویان خارجی نیز باید چهارچوبی وضع شود تا طبق آن دانشجویان جذب شده و بتوانند آن چارچوب را رعایت کنند .


بیشتر بخوانید: افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از سال تحصیلی جدید/ راه اندازی ۱۲۰۰ رشته جدید در مقاطع مختلف تحصیلی


او ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور بین المللی سازی شدن دانشگاه‌ها است و سیاستگذاری‌های وزارت علوم تعیین می‌کند که دانشگاه‌ها در این عرصه موفق‌تر عمل کنند.

اسفند آبادی در پایان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی به اساتید دوره‌های فرصت مطالعاتی خارج از کشور داده نشده اس،  این امر عاملی برای ورود نکردن به عرصه بین الملل است. اکنون تعامل بین المللی در حوزه آموزش  و پژوهش در دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده؛ محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
به حق نظام قدیم برسید ظلم شده
Germany
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
وظیفه دانشگاه‌‌ها هم‌تراز کردن تخصص دانشجویان فارغ التحصیل با نیازهای کشور است. الان چقدر همتراز شده پس اینجور که معلومه دانشگاه ها به وظایفشون خوب عمل نمیکنن
Germany
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باید بودجه دانشگاه ها رو نصف کنن تا به فکر تولید ثروت باشن