به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آماری که به تازگی ایسپا به نقل از Global Web Index منتشر کرده است، ژاپنیها به صورت میانگین فقط ۴۵ دقیقه در روز وقت خود را در شبکههای اجتماعی مجازی میگذرانند. طبق این بررسیها به طور متوسط کاربران جهانی اینترنت روزانه دو ساعت و ۲۳ دقیقه در رسانههای اجتماعی زمان صرف میکنند. طبق نتایج این بررسیها که درباره ۱۳ کشور منتشر شده، میانگین حضور مردم کشورهای پیشرفته در شبکههای اجتماعی کمتر از دیگر کشورهاست. به طوری که ژاپنیها فقط ۴۵ دقیقه در روز، وقت خود را در شبکههای اجتماعی مجازی میگذرانند.
پس از ژاپنی ها، آلمانیها قرار گرفته اند که یک ساعت و ۱۵ دقیقه در روز را صرف شبکههای اجتماعی مجازی میکنند. فرانسویها با یک ساعت و ۲۸ دقیقه، اسپانیاییها با یک ساعت و ۴۳ دقیقه و انگلیسیها با یک ساعت و ۴۹ دقیقه در جایگاههای بعدی قرار دارند. آمریکاییها نیز به صورت میانگین یک ساعت و ۵۷ دقیقه در روز را در شبکههای اجتماعی مجازی صرف میکنند. این مدت زمان برای چینیها دو ساعت و ۱۹ دقیقه، برای هندیها دو ساعت و ۲۵ دقیقه و برای روسها دو ساعت و ۲۸ دقیقه است.
در این میان مردم کشور ترکیه با سه ساعت و ۵ دقیقه، مکزیک با سه ساعت و ۱۰ دقیقه، نیجریه با سه ساعت و ۳۶ دقیقه و فیلیپینیها با چهار ساعت و یک دقیقه بیشترین حضور را در شبکههای اجتماعی دارند. همچنین بر اساس آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی در سال ۹۶ توسط مرکز آمار، سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکههای اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه بوده است، عددی که اکنون و در سال ۹۸ بیش از دو ساعت تخمین زده میشود.
منبع:خراسان
انتهای پیام/