صبح امروز با جضور معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت از سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) رونمایی شد.

تجارتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام امیری معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت در مراسم معرفی سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)، ضمن تشریح کارکردها و چشم اندازهای پیشرو با رویکرد تعامل حداکثری با مشتریان و کسب وکارها، اظهار کرد: در سال های اخیر kyc (شناسایی مشتری و یا مخاطب دریافت خدمات بانکی) مورد استفاده قرار گرفت که در حوزه شناخت مشتریان واقعی تاثیر بسزایی داشت.

بیشتر بخوانید: سامانه جامع تجارت در پیشگیری از فساد مثمر ثمر است/رفع موانع تولید، سرلوحه کار صنایع استان‌ها


او ادامه داد: هم اکنون داده های لازم جهت تصدیق صلاحیت افراد برای کسب و کار را نداریم ولی فعالیت در  سامانه توسعه جامعه تجارت نیاز به حضور فیزیکی و ارائه مدارک ندارد.

 امیری بیان کرد: مدیریت داده‌ها و اطلاعات توسط مشتریان (صیانت از حریم خصوصی) ,سرویسی پویا و توسعه‌ای مبتنی بر نیاز مشتریان و کسب‌وکا‌های الکترونیکی، دسترسی به ابزار‌های متنوع احراز مبتنی بر میزان ریسک‌پذیری مشتریان و درخواست کسب‌وکار‌ها، اختیاری بودن استفاده از آن از سوی مشتریان و کسب و کار‌ها، دسترسی به وب‌سرویس‌های حاکمیتی و سرویسی ارزش افزوده از مزیت‌های مهم این سامانه است.

او سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) را با هدف رفع نیاز کسب و کار‌های الکترونیکی در خصوص شناسایی و احراز مشتریان و تسهیل فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کار‌ها در بستری امن طراحی و پیاده معرفی کرد.

این معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت با عنوان اینکه ما نیاز‌های موجود را شناسایی کردیم افزود: سامانه کسب و کار‌های الکترونیکی از طریق ثبت احوال به احراز هویت شخص حقیقی، از صریق اصناف به احراز صلاحیت شخص حقیقی و حقوقی، از طریق سامانه شاهکار به طابق شماره موبایل با شناسه ملی، از طریق شرکت‌های اعتبار سنجی به احراز رتبه اعتباری مشتریان، از طریق بانک مرکزی به اطلاعات حساب بانکی و از طریق ناجا به سوء پیشینه افراد دست می‌یابد.

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی رونمایی شد

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی رونمایی شد

انتهای پیام/

نتایج و اهداف راه اندازی سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار