عرقیات گیاهی خراسان‌شمالی عرضه شده در نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر در تهران، مورد استقبال تجار عراقی قرار گرفت و رایزنی‌هایی برای صادرات این محصولات انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل دفتر امور روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان شمالی گفت: کیفیت مناسب و خوب عرقیات گیاهی استان، سبب رغبت تجار عراقی به خرید این محصول و مقرر شد نمونه‌هایی از آن برای بررسی بیشتر در اختیار وزارت بهداشت کشور عراق قرار گیرد تا با بررسی‌های بیشتر، برای مراوات تجاری اقدام شود.

آب وهوای کوهستانی و نیمه خشک و خاک حاصلخیز، استان خراسان شمالی را از نظر تنوع گیاهی در جایگاه ویژه‌ای قرار داده به گونه‌ای که ۴۰۰ گونه گیاهی با خواص دارویی تاکنون در این استان شناسایی شده است.

محمدرضا موفق افزود: فرش ترکمن خراسان شمالی و دست بافته‌های داری اهالی روستای روئین اسفراین، از دیگر محصولاتی بود که در بازدید مقامات کشوری و نیز مقامات کشور‌های عربی و اروپایی از غرفه خراسان شمالی، مورد استقبال قرار گرفت.
او با بیان اینکه بخشی از تولیدات استان در این نمایشگاه به فروش رفت افزود: روستاییان و عشایر خراسان شمالی توانستند بخشی از توانمندی‌های خود را در غرفه ۱۶۰ مترمربعی این نمایشگاه به نمایش بگذارند و مقامات کشور‌های عربی و اروپایی در بازدید از این نمایشگاه، از محصولات این غرفه استقبال کردند.


چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی- کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد برگزار شد.

انتهای پیام/ه

عرقیات گیاهی خراسان‌شمالی در راه عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.