جشن‌ عید بزرگ غدیر خم در جوار، حریم ثامن الائمه حضرت رضا (ع) برگزار شد.

برگزاری جشن عید غدیر خم در آستان مطهر ثامن الائمه (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جشن محوری عید غدیر خم بعد از نماز مغرب و عشا و در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با حضور پرشور نمازگزاران و زائران و مجاوران برگزار شد، گروه سرود رضوان مجلس را با صدای دلنواز خود به شوق آوردند و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی کارشناس مذهبی این مراسم با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم گفت: متاسفانه در طول تاریخ آن طور که شایسته بزرگداشت عید غدیر است اقدامی صورت نگرفته و وظیفه ماست که برای بزرگداشت این عید بزرگ و شناساندن مفهوم آن به دنیا همت مضاعف به خرج دهیم.

او ادامه داد: آیه ۶۷ سوره مائده معروف به آیه تبلیغ از آخرین آیات نازل شده قرآن بر پیامبر (ص) است که طبق این آیه، بر پیامبر اسلام (ص) تکلیف شد پیامی را به مردم ابلاغ کند که اگر در رساندن آن کوتاهی کند رسالت پیامبری خود را به انجام نرسانده است و آن پیام همان جانشینی پس از خود یعنی ولایت امیرالمومنان علی (ع) است.

او مجلس جشن عید غدیر حرم مطهر رضوی را یکی از بزرگترین و باشکوه‎‌ترین جشن‌های کشور دانست و افزود: در کتاب‎‌های اهل سنت روایات زیادی در مورد غدیر و فضائل امام علی (ع) بیان شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: احمد حنبلی در بیان فضائل امام علی (ع) در کتاب «فضائل صحابه» می‌نویسد که یک ضربت شمشیر امام علی (ع) در خندق برابر با عبادت تمامی جن و انس تا روز قیامت است؛ بنابراین عجیب نیست که برای روز غدیر ثواب‌ها و پاداش‌های زیادی ذکر شده باشد.
 

عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است


حجت الاسلام جعفر اسلامی ‎فر کارشناسان مذهبی در ادامه این جشن به سخنرانی پرداخت و گفت: برطبق روایات، عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است، چون در این روز کافران مایوس شدند.

او ادامه داد: سوره مائده مشتمل بر قسمت مهمی از آیات ولایت است، زیرا این سوره در اواخر عمر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

این کارشناس مذهبی گفت: در یکی از آیات سوره مائده خدای متعال اشاره به جایگاه امام علی (ع) دارد و می ‎فرماید "سرپرست و رهبر شما تنها خداست و پیامبر او و آن‌هایی که ایمان آورده‌اند و نماز را برپای دارند و در حال رکوع زکات می‌پردازند".

حجت الاسلام اسلامی ‎فر افزود: رسول گرامی اسلام (ص) در روز غدیر با عبارات مختلف به ولایت امام علی (ع) تاکید کردند و طرح مساله جانشینی و بیان فضایل حضرت علی و اهل بیت (ع) قسمت بیشتر سخنرانی حضرت محمد (ص) در روز غدیر بود و حضرت چندین بار بر آن تاکید کردند.

او تصریح کرد: در واقعه غدیر پیامبر (ص) از همگان خواستند که با حضرت علی (ع) بیعت کنند و ایشان را به جانشینی خود انتخاب کردند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار