مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی گسترده جاذبه‌های گردشگری آیینی همزمان با ماه محرم سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه بررسی اولویت های رونق گردشگری آیینی گفت: استان اردبیل از دیرباز به عنوان  مهد حسینیت شناخته شده و آیین های مختلفی در ماه محرم شکل گرفته است.

او با تاکید به اینکه غنای برخی آیین ها به دوره صفوی بازمی گردد، افزود: معرفی گسترده آیین های عزاداری یکی از ضرورت های رونق گردشگری آیینی در استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: برخی آیین ها از جمله عزاداری در بازار تاریخی و طشت گذاری به ثبت ملی رسیده است که معرفی قدمت و غنای آن یکی از اهداف اداره کل است.

فلاحی گفت: همچنین احیای برخی آیین ها که در روستاها و شهرها برگزار می شود در سال جاری با جدیت مورد حمایت بوده و انتظار می رود مسئولان شهرستانی نیز یاریگر ما باشند.

او همچنین به معرفی جاذبه های گردشگری غذا در بخش نذورات اشاره کرد و افزود: معرفی نذوراتی همچون «امام آشی» و «ساری حالوا» در کنار جاذبه های گردشگری آیینی مورد تاکید است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله برنامه های ویژه ماه محرم در سال جاری را طشت گذاری در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: در دهه اول ماه محرم برنامه های ویژه آیینی در این بقعه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری آیین های مختلف در ماه محرم در اردبیل

 

برچسب ها: گردشگری ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.