نماینده دموکرات کنگره اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار بگیرد.

نماینده دموکرات کنگره: آمریکا باید کمک‌های مالی خود به رژیم صهیونیستی را بازبینی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ایلهان عمر، نمایند زن دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا، گفت کمک‌های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی باید بازبینی شود و مقامات واشنگتن تلاش کنند این کمک‌ها با رفتار و برخورد این رژیم با مردم فلسطین متناسب گردد.

ایلهان عمر که عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکاست پیش از این قرار بود به همراه رشیده طلیب، دیگر نماینده زن مسلمان کنگره، این ماه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هفته گذشته اعلام کرد به دلیل انتقاد‌های این دو نماینده از اسرائیل مانع سفر آن‌ها خواهد شد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توییتی خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی نوشته بود این «ضعف بزرگی» خواهد بود که اسرائیل به این دو نماینده زن اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را بدهد. پس از این پیام رئیس‌جمهور آمریکا بود که اسرائیل اعلام کرد اجازه ورود به این دو نماینده دموکرات مسلمان نخواهد داد.

بنابر اعلام سرویس پژوهشی کنگره، اسرائیل یکی از بزرگترین دریافت‌کنندگان کمک‌های خارجی آمریکاست. در سال ۲۰۱۶، دولت آمریکا و اسرائیل یک تفاهم‌نامه‌ای ۱۰ ساله جدید امضا کردند که به موجب آن واشنگتن متعهد شد ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه کند که تا سال مالی ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار