دبیر استانی هفدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در هرمزگان از اعزام ۱۸ پیرغلام حسینی به اجلاس سراسری پیر غلامان خبر داد.

اعزام ۱۸ پیرغلامان حسینی به هفدهمین اجلاس پیرغلامان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حسن عبدالهی دبیر استانی هفدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در هرمزگان گفت: امسال ۱۸ پیرغلام حسینی به اجلاس سراسری پیر غلامان در یزد اعزام می‌شوند.

او افزود: اجلاس امسال از فردا به مدت سه روز و به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود که پیرغلامان برگزیده هرمزگانی امروز با قطار به یزد اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان هم گفت: هرمزگان بیش از دو هزار مداح و ذاکر اهل بیت دارد که تاکنون ساماندهی و ثبت مشخصات شده اند.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: این اجلاس فرصت خوبی برای تبادل نظر و شیوه‌های عزاداری و مداحی است.

او افزود: باید تلاش شود مداحی در استان آسیب شناسی شود تا از آسیب به این حوزه پیشگیری شود.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: باید به مدحان جوان و نوجوان نیز توجه کرد و این افراد شناسایی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: آموزش مداحان و شناسایی نسخ قدیمی تعزیه خوانی باید مورد توجه کانون مداحان استان باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم گفت: بخش عظیمی از ماندگاری حماسه کربلا مرهون زحمات پیرغلامان حسینی است و برای صداوسیما افتخاری است که متولی اجلاس پیرغلامان است.

مهران جلائی افزود: برگزاری اجلاس پیرغلامان به میزبانی هرمزگان در سال ۹۵ نقطه عطفی در برگزاری این اجلاس بود که با مداحی رئیس سازمان صداوسیما همراه شد و تاثیر زیادی در برگزاری پرشور عزاداری‌های آن سال در هرمزگان داشت.

وی گفت: پیام اصلی قیام عاشورا مبارزه با فساد و تزویر بود که باید مدحان با ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورا را منتقل کنند.
انتهای پیام/ز

اعزام پیرغلامان حسینی هرمزگان به هفدهمین اجلاس پیرغلامان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.