معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از احداث و بهره برداری ۳ دهنه پل عابر پیاده جدید در مناطق مختلف این شهر خبر داد.

محمود لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص احداث پل عابر پیاده در این کلانشهر گفت: احداث ۳ دهنه پل عابر پیاده را تا پایان امسال در برنامه کاری داریم.

او افزود: از این تعداد پل عابر پیاده یکی در میدان چهارم چمران (کوی سید خلف) با هدف سهولت در دسترسی به نمایشگاه بین المللی و عبور و مرور ساکنان این منطقه احداث خواهد شد.

لویمی درخصوص مکان احداث ۲ پل دیگر اظهار داشت: یکی در ورودی اهواز از سمت خرمشهر و روبروی ملاشیه و پل سوم هم در ورودی اهواز از سمت سوسنگرد و روبروی عین ۲ احداث و به بهره برداری می‌رسند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مناطقی از اهواز مانند خیابان ادهم، روبروی دانشگاه شهید چمران، خیابان کارگر و کمپلو برای احداث پل عابر پیاده به دنبال سرمایه گذار هستیم به اینصورت که سرمایه گذاران فعال در حوزه تبلیغات از طریق سازمان مشارکت‌ها وارد قرار می‌شوند و اقدام به ساخت پل‌های عابر پیاده کرده و طبق ضوابط تعییین شده به عنوان حق الزحمه بیلورد‌ها و تبلیغاتشان را تا چندین سال و البته تا تسویه حساب کامل به طور رایگان بر پل‌ها نصب می‌کنند.

محمود لویمی بیان داشت: هم اکنون طبق مطالعات انجام شده، اهواز به ۶۰ دهنه پل عابر پیاده نیاز دارد که در حال حاضر ۴۵ پل کار گذاشته شده است که ۳ دهنه مکانیزه هستند، اما به دلیل گران بودن هزینه تعمیر و نگهداری به طور معمولی از آن‌ها استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه بیشتر پل‌های موجود دارای رمپ آسفالتی به منظور سهولت استفاده معلولان هستند اظهار کرد: مجهز کردن بقیه پل‌ها به رمپ آسفالتی نیز مدنظر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، مسقف کردن پل‌های عابر پیاده روباز و نیز تعویض سقف‌های مستهلک و پوسیده با سقف‌های نو را از دیگر برنامه‌های شهرداری برای پل‌های عابر پیاده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در مناطق ۲ و ۳ و ۷ در دست اقدام است.

به گفته لویمی در هر منطقه شهرداری یک اداره مهندسی ترافیک وجود دارد که بسته به نیاز موجود و بودجه آن منطقه اقدام به بهسازی و تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده می‌کنند.

انتهای پیام/گ

بهسازی پل‌های عابر پیاده

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.