آیت الله فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: فرزندان بعضی افراد به دلیل مال و جاه دنیا، پدران خود را به سقوط کشاندند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: در انقلاب اسلامی فرزندان بعضی از افراد به خاطر مال و جاه دنیا پدران خود را فریب دادند و به سقوط کشاندند.

او در جلسه تفسیر آیه‌های ۹۰، ۹۱، ۹۲ و ۹۳ سوره حجر اظهار داشت: گروهی که مخالف آیات خدا بودند، دیدند این آیات در مردم اثرگذاری می‌کند و درصدد مقابله با آن برآمدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مسلمانان و در مجموع انسان‌ها در برابر احکام خدا و قرآن را به ۳ گروه تقسیم کرد و افزود: یک گروه در برابر احکام خدا و قرآن تسلیم هستند و اسلام را به طور کامل پذیرفته اند و خدا در قرآن نسبت به این انسان‌ها می‌فرماید: یک دسته بندگان از کرامت برخوردارند و در برابر دستورات دین تسلیم هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سلمان و ابوذر هر دو مومن و از اصحاب پیامبر (ص) بودند، گفت: در روایت داریم اگر ایمانی که سلمان داشت در قلب ابوذر بود کافر می‌شد.

آیت الله فلاحتی به همراهی زبیر با پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین امام علی (ع) می‌فرماید: زبیر تا فرزندش عبدالله به دنیا نیآمده بود با ما بود.

او ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز فرزندان بعضی از افراد به خاطر مال و جاه دنیا پدران خود را فریب دادند و به سقوط کشاندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی گروه دوم بیان کرد: گروهی از انسان‌ها هیچکدام از احکام اسلام را نپذیرفتند و مانند کفار از ابتدا با آن مخالفت کردند.

آیت الله فلاحتی به ویژگی گروه سوم اشاره کرد و افزود: گروهی دیگر احکام اسلام و قرآن را تقسیم کردند و گفتند: بعضی از احکام دین را قبول داریم و بعضی دیگر را نمی‌پذیریم و این صفت نفاق است.

او با بیان اینکه گروه دوم و سوم هیچ بهره‌ای از آیین اسلام نمی‌برند، تصریح کرد: آن‌ها که مردم را نسبت به احکام اسلام و قرآن بدبین می‌کنند، باید روز قیامت پاسخگو باشند.

امام جمعه رشت ادامه داد: ۹۹ درصد مردم که به محکمه می‌روند، اگر حکم قاضی علیه آن‌ها باشد راضی نیستند، زیرا هیچکس خود را متهم نمی‌داند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر از آن‌ها که اختلاس کردند، نسبت به اعمال شان بپرسند ده‌ها توجیه می‌آورند که خلافی مرتکب نشدند، اظهار کرد: در قیامت انسان باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشد و دلیلی داشته باشد که خدا قبول کند.

او به روایتی از امام باقر (ع) درباره آیه ۹۳ سوره حجر اشاره و تصریح کرد: پیامبر (ص) علم و حکمت بسیار خود را به امیرالمومنین علی (ع) به عنوان جانشین خود انتقال داد.

انتهای پیام/ع

سقوط بعضی افراد به دلیل مال و جاه دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.