در اولین کارگروه برنامه پزشک خانواده اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده برای ارائه خدمات به مردم شهرستان مهاباد مطرح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پزشک خانواده از جایگاه ویژه‌ای برای ارائه خدمت به مردم برخوردار است وهدف از استقرار برنامه نظام ارجاع ،هدفمند کردن فرآیند صحیح مراجعه بیمار به پزشک خانواده ، در صورت نیاز ارجاع به متخصص و در نهایت تحقق شعار عدالت در سلامت است.

او افزود: کارگروه برنامه پزشک خانواده باید به طور مستمر و هر یک ماه یکبار با هدف  ارزیابی روند اجرای برنامه در شهرستان تشکیل شود.

او اضافه کرد: از دی ماه سال ۹۷ تمام واحد‌های زیر پوشش دانشگاه ملزم به اتصال به سامانه کسری شده اند و امیداست با پیگیری‌های بعمل آمده در شبکه مهاباد این امر مهم عملیاتی شود.

بهزاد  بیان داشت: درمراکز معین باید به طور کامل خدمات بهداشتی درمانی از هشت صبح تا دوازده شب ارائه شود. مرکز معین روستایی شهر گوگ تپه از اول مرداد هر روز تا دوازده شب فعال بود و انتظار می‌رود دهیاران و اعضای شورا‌های روستاها  برای هدایت مردم به مراکز معین با شبکه همکاری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:در آینده نزدیک علاوه بر دو مرکز معین گوگ تپه و بداق سلطان یک مرکز دیگر در مسیر منتهی به جاده مهاباد به سردشت و برای پوشش مردم روستا‌های جاده سردشت و مراکز عبداله کرده، خلیفان، کانی سیب، کوشکدره و کاولان فعال می‌شود.

او بیان داشت: در هر مرکز باید پانلی که در آن اطلاعاتی از جمله برنامه درمانگاه تخصصی بیمارستان برای اطلاع روستائیان، ساعات ورود و خروج، اسامی پزشکان متخصص طرف قرارداد پزشک خانواده و مشخصات پزشک مرکز در مرکز دید مردم موجود باشد  چرا که روستاییان هرچقدر برنامه ما را شفاف‌تر ببینند به همان اندازه با ما همکاری خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد اظهار داشت: تعامل حوزه درمان و بهداشت و شبکه بهداشت و درمان می‌تواند در ارتقا کیفیت خدمات و بهره وری بیشتربرای ارائه بسته سلامت به مردم موثر باشد.

کارگروه برنامه پزشک خانواده در سالجاری با حضور دکتر بهزاد، معاون برنامه ریزی فرماندار، سرپرست بیمارستان، رئیس مرکز بهداشت و رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان مهاباد، مسئول واحد گسترش در محل اتاق معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان مهاباد تشکیل شد.

انتهای پیام/ن

اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده راهی  برای ارائه خدمات به مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.