خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی با افزایشی ۴۷ درصدی نسبت به پارسال به ۴۸۶ هزار تن رسید.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۴۷ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا نوری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تا کنون بالغ بر ۴۸۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خراسان رضوی در ۵۲ هزار و ۸۶۸ محموله و در ۵۵ مرکز، کمیسیون و انبار تعاون روستایی سطح استان خریداری شده است.

او ادامه داد: کل میزان خرید پارسال ۳۳۲ هزار تن بوده است که تا کنون افزایشی ۴۷ درصدی را در این عملیات عظیم اقتصادی شاهد بوده ایم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده بالغ بر ۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است که تا کنون بیش از ۷ هزار ۸۸۳ میلیارد ریال آن از طریق بانک عامل به حساب ایشان واریز شده است.

نوری افزود: بیشترین خرید را تربت جام با بیش از ۵۸ هزار ۴۷۶ تن، مشهد با ۴۹ هزار ۶۴۸ تن و چناران با ۴۹ هزار ۵۸ تن خرید داشته است.

او با اشاره به خرید تضمینی گندم دروم برای اولین بار در خراسان رضوی، ادامه داد: در فصل خرید اغمسال برای اولین بار، در درگز شاهد خرید تضمینی ۹۵ تن گندم دروم با قیمت ۱۷ هزار و ۷۷۰ ریال بوده ایم که امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در سال آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت این نوع گندم باشیم.

انتهای پیام//ح. ص
 

پرداخت ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.