نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مداحان باید کارشان معرفت افزا باشد و باعث ایجاد تقوا و محبت بیشتر به اهل‌بیت (ع) شود.

مداحی‌ها معرفت افزا باشدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در اجتماع مداحان، اعضای هیات‌های مذهبی و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت (ع) استان بوشهر بیان کرد: یکی از واسطه‌های ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ، محبان اهل بیت(ع) و خدمتگزاران حسینی و مداحان بوده‌اند و وظیفه دارند این پیام را به درستی منتقل کنند.

او با تاکید بر انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعد، ادامه داد: ماندگاری واقعه کربلا به علت  تلاش‌ها و جانفشانی‌های حضرت زینب (س) بود و ما وظیفه داریم پیام عاشورا را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مداحان تلاش کنند در مسیر حفظ سیره اهل بیت (ع) گام بردارند و از بدعت‌ها و خرافات دوری کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: مداحان باید کارشان معرفت افزا باشد و باعث ایجاد تقوا و محبت بیشتر به اهل‌بیت (ع) شود.

او بیان کرد: اید از فضای محرم برای روشنگری و ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کرد و عناصر تقوا، معرفت و محبت به اهل بیت (ع) در کار مداحان پررنگ‌تر باشد.

امام جمعه بوشهر از مداحان خواست با دقت به بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه دهنده راه پیشرفت انقلاب اسلامی باشند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با اشاره به سبک متفاوت مداحی‌ و عزاداری استان بوشهر، افزود: این سبک عزاداری باید به عنوان میراث فرهنگی حفظ شود.

رئیس کانون بسیج مداحان استان بوشهر نیز بر خدمتگزاری به اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: مداحان باید با انتقال آموزه‌های ائمه اطهار (ع)، جامعه را در مسیر زندگی ایشان هدایت کنند.

حسین معینی با تاکید بر اینکه مداحان و هیات‌های مذهبی باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، به طرح شناسایی مداحان اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۸ شهید مداح در استان بوشهر شناسایی شده و جوان‌ترین شهید مداح کشور شهید ۱۵ ساله بوشهری شهید یونس افشین است.

در این مراسم از تعدادی از مداحان مدافع حرم تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

مداحان از بدعت‌ها دوری کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.