مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل گفت: وضعیت آب شرب در برخی مناطق اردبیل به حالت هشدار رسید.

فتح اله نوخواه، مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در چند روز گذسته به دنبال گرم شدن هوا مصرف آب توسط شهروندان اردبیل افزایش یافته و با کاهش حجم آب پشت مخازن سد‌ها در استان اردبیل مواجه هستیم.

او با بیان اینکه هم اکنون در تصفیه خانه اردبیل روزانه ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بیش از ظرفیت این تصفیه خانه آب تصفیه می‌شود اظهار داشت: ظرفیت تصفیه خانه اردبیل هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که به منظور تامین آب شرب شهروندان شهر‌های اردبیل، سرعین و ۴۰ روستای تابعه این شهر‌ها روزانه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه و در لوله‌ها رها سازی می‌گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ هزار متر مکعب آب تصفیه گردیده است که این میزان در روز‌های عادی به ۱۲۰ هزار متر مکعب می‌رسد.

نوخواه تاکید کرد: در صورت تداوم هوای گرم و توجه نکردن شهروندان در مصرف آب متاسفانه شاهد افت فشار آب و در شرایط حاد مجبور به جیره بندی آب در برخی مناطق خواهیم بود.

او با بیان این مطلب که وضعیت آب در شهرک‌های کوثر، پیله سحران، اندیشه، دادگستری و مخابرات در سطح هشدار است از ساکنان این مناطق خواست در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل از شهروندان خواست ضمن صرفه جویی در مصرف آب از مصارف بی رویه مانند شستن حیاط، ماشین، فرش و مواردی از این قبیل با آب شهری خودداری کنند تا شاهد قطع یا جیره بندی آب در شهر و مشکلات ناشی آن نباشیم.

انتهای پیام/ح

کاهش حجم آب پشت مخازن سد‌ها در استان اردبیل

برچسب ها: بحران آب ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.