مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هفت هزار چاه غیرمجاز آب در سطح این استان شناسایی شده و امسال دو هزار و ۲۰۰ حلقه از این تعداد چاه مسدود می شوند.

شناسایی 7200چاه غیر مجاز در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در نشست شورای حفاظت آب  سبزوار با اشاره به انسداد ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در سطح خراسان رضوی گفت: "برنامه طرح نجات آب و همیاران" به منظور حفظ و پایداری منابع آبی برای اجرا در این استان تدوین و مصوب شده که با اجرای آن سالانه از اضافه برداشت دو و یک دهم میلیارد مترمکعبی آب جلوگیری خواهد شد.

او ادامه داد: ممانعت از ۵۹۸ میلیون مترمکعب از این میزان اضافه برداشت بر عهده شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی است که این اقدام مورد موافقت کشاورزان و تشکلهای فعال در بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۱۸۰ میلیون مترمکعب از مجموع ۵۹۸ میلیون مترمکعب اضافه برداشت آب در استان از طریق هفت هزار و ۲۰۰ حاقه چاه غیرمجاز صورت می گیرد.
 

بیلان آب دشت سبزوار منفی است

 
احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: به سبب استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی هم اکنون بیلان آب دشت سبزوار منفی است اما با گسترش اجرای طرحهای آبیاری نوین، بیلان آبهای زیرزمینی در این شهرستان مثبت می شود.

او تصریح کرد: طرحهای آبیاری کم فشار و تحت فشار امسال در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای سبزوار با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

انتهای پیام//ح.ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.