کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : برای ادامه فعالیت پروژه مرمت و احیاء راسته بازار چال حسن خان حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا رشیدی کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه بابیان اینکه از سال گذشته پروژه مرمت و احیاء راسته بازار چال حسن خان واقع در بازار سنتی کرمانشاه شروع شد، گفت : سال گذشته برای مرمت و احیاء این راسته بازار با مساحت یازده هزار متر مربع حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

او گفت : براساس این اعتبار توانستیم حدود دو فاز را در این راسته بازار با مساحت حدود ۳۵۰۰ متر مربع و ۳۳ چشمه تاق اجرا کنیم و فاز سوم نیز به مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع و ۱۲ چشمه تاق در دست اجرا است.

کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: درحال حاضر بخشی از فاز سوم مرمت در داخل راسته بازار و انتهای بازار مشرف به خیابان آیت الله زرندی باقی مانده که درحال انجام آن هستیم.

او از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر برای پایان مرمت راسته بازار چال حسن خان خبرداد و گفت: هرزمان که این اعتبار تخصیص پیدا کند، فاز چهارم را برای به پایان رساندن بخشی از حدود هفت هزار متر باقی مانده از بازار و ایجاد نقطه ایستگاهی در فضای پشت بازار شروع می‌کنیم.

رشیدی در ادامه خواستار افزایش اعتبارات برای اتمام پروژه مرمت و احیاء این راسته بازار شد و گفت: باتوجه به سنگینی کار مرمت در این راسته بازار نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم تا آن را به پایان برسانیم.

او گفت: البته نبود استادکار ماهر مرمت بنا‌های تاریخی در استان مشکلی دیگری است که با آن مواجه هستیم و هزینه‌ها را بالاتر می‌برد، چرا که استادکارانی که برای مرمت بنا‌های تاریخی استان بکار می‌گیریم از استان‌های دیگر همانند آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و ... هستند.

کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: هرچند کرمانشاه استانی با بنا‌های تاریخی فراوان است، اما متاسفانه عدم پرورش نیروی انسانی ماهر باعث شده تا در شرایط کنونی برای مرمت بنا‌های تاریخی استان از دیگر استان‌ها نیرو وارد کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اعتبار حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت و احیاء راسته بازار چال حسن خان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.