مهم‌ترین حوادث امروز سی و یکم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز سی و یکم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۱۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان ایلام کشف شده است.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری انتظامی استان ایلام در پنج ماهه امسال با تلاش شبانه‌روزی خود توانست بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف کند.

او با بیان اینکه کالا‌های کشف شده توسط پلیس آگاهی و انتظامی شهرستان‌های تابعه کشف و ضبط شده است افزود: این مقدار کشف کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: بیشترین کشفیات پنج ماهه امسال مربوط به لوازم خانگی و اقلام دارویی بوده است.

سردار یاری به مردم توصیه کرد برای حمایت از تولید داخلی، از کالای ایرانی استفاده کنند و موضوع قاچاق را نیز به پلیس با شماره ۱۱۰ و پلیس آگاهی با شماره ۱۳۰ گزارش دهند.

 

شناسایی و دستگیری عامل اسید پاشی بر روی خودرو در ایلام

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل اسید پاشی بر روی یک دستگاه خودرو در شهر ایلام خبر داد.

سرهنگ علی جمشید پور رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام گفت: برابر گزارش واصله مبنی بر وقوع یک مورد اسید پاشی بر روی خودرو یکی از شهروندان در شهر ایلام، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان بصورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از انجام تحقیقات اولیه و همچنین استفاده از ابزار‌های نوین پلیسی، توانستند این متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ جمشید پور اظهار کرد:طی بررسی‌های صورت گرفته متهم دستگیر شده دارای ۱۲ فقره سابقه قضایی بود که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی و از آن طریق نیز روانه زندان شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام در پایان از شهروندان خواست هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه ایجاد مزاحمت و ناهنجاری توسط اراذل و اوباش از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری ۵ سوداگر مرگ در ایوان

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: در اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز، ۵ خرده فروش اصلی مواد مخدر در شهرستان ایوان دستگیر شدند.

سرهنگ  سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: به منظور برخورد با سودا گران مرگ و مبارزه با هنجار شکنان و حفظ سلامت جامعه، طرح ارتقاء پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایوان اجرا و این سوداگران مرگ دستگیر شدند.

او افزود: متهمان از خرده فروشان مواد مخدر بوده که در ۲ عملیلت موفق پلیسی توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و با همکاری پلیس امنیت عمومی دستگیر و مقادیر قابل توجهی از انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از آن‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان تأکید کرد: این طرح‌ها در آینده نیز ادامه دارد و با سوداگران مرگ و عرضه کنندگان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ازشهروندان خواست: در اجرای این طرح‌ها پلیس را با گزارش اخبار در زمینه تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر از طریق شماره تلفن ۱۱۰ همراهی کنند.

 

توقیف خودرو تیبا با ۲۷۷ کیلو چای قاچاق در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام از کشف ۲۷۷ کیلو چای قاچاق توسط مامورین تیم گشتی اداره عملیات پلیس راه در محور سرابله از یکدستگاه خودروی تیبا خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:ماموران تیم گشتی پلیس راه استان ایلام در حین گشت زنی در محور سرابله، به یکدستگاه سواری تیبا را به علت ارتکاب تخلفات رانندگی متوقف کردند.

او افزود:ماموران گشت پلیس راه پس از توقف وسیله نقلیه به منظور اعمال قانون متوجه شدند که راننده وسیله نقلیه با درآوردن صندلی‌های عقب خودرو اقدام به جا گذاری ۲۷۷ کیلو چای قاچاق کرده که به همین منظور علاوه بر اعمال قانون، راننده وسیله نقلیه نیز توقیف شد.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایلام

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پارکها، مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها و برخورد با خودرو‌های متخلف خبر داد.

سرهنگ علی جمشیدپور رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام گفت:این طرح که در راستای خواسته و مطالبات مقبول و مشروع عموم شهروندان انجام گرفته با استفاده از اکیپ‌های گشت محسوس و نامحسوس همزمان با پاکسازی پارک ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها، اجرای طرح برخورد با مزاحمان خیابانی و خودرو‌های متخلف نیز صورت گرفت.

او افزود: با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش فردی و عمومی، سلب تحرک از مجرمان و گسترش نظم و انضباط جامعه و برخورد قانونی با برهم زنندگان آرامش شهروندان با توجه به فصل تابستان اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی را با هماهنگی دستگاه قضائی بصورت مستمر و مداوم در دستور کار این پلیس قرار دارد.

جمشیدپور اضافه کرد: در اجرای این طرح، ضمن پاکسازی پارک‌ها و مراکز تفریحی، با مزاحمان خیابانی و خودرو‌های متخلف که با انجام حرکات نمایشی، ایجاد آلودگی صوتی، شیشه دودی، حمل حیوانات (سگ گردانی) و. باعث جریحه دار کردن عفت عمومی شده بودند برخورد لازم صورت گرفت.

وی یادآور شد: حسب دستور مقام قضائی، در این طرح تعداد ۲۸ دستگاه خودرو متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال و برای رانندگان و سرنشینان خودرو‌های خاطی نیز قرار مناسب صادر شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با اشاره به مشارکت مطلوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه داد: شهروندان شماره خودروهائی که به هر نحوی از انحاء باعث ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی می‌شوند را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا پلیس نسبت به بررسی موضوع و سپس اعمال قانون خودرو‌های متخلف اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر در ایلام

جانشین انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر و کشف ۳۶۰ گرم مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ قدرت حیدری زاد جانشین انتظامی شهرستان ایلام گفت: پس از کسب اطلاع از فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر موضوع با تشکیل چند تیم عملیاتی، دستگیری سوداگران مرگ بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی و با اشرافیت کامل ۴ سوداگرمرگ شناسایی شدند.

سرهنگ حیدری زاد اضافه کرد: پس از کسب مجوز از مقام قضائی در بازرسی از منزل سوداگران مرگ مقدار ۳۶۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش به صورت بسته بندی شده کشف شد.

او با اشاره به اینکه دستگیری سوداگر مرگ رضایتمندی شهوندان را درپی داشته است ادامه داد:متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان ایلام در پایان از شهروندان خواست به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه جدی داشته باشند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.