استاندار اردبیل:

۲۰هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین امسال تحویل داده می‌شود

استاندار اردبیل گفت:در سال جاری بیش از ۲۰هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین تحویل بهره برداران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو در سفر شهرستانی خود به مناسبت هفته دولت درجلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی استان ۵.۵ میلیون تن بوده با تحویل۲۰هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین این میزان به۶.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه در شرایط حاکم رونق صادرات محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است افزود: شهرستان پارس آباد قطب کشاورزی در استان اردبیل است و کشاورزان برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و ترویج محصولات استراتژیک را توسعه دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای انتقال محصولات کشاورزی زیرساخت لازم است گفت: چهار خطه کردن راه مواصلاتی ۱۳۷ کیلومتر محور‌های سربند _مشکین شهر، بیله سوار _پارس آباد توسط مشاور مطالعه شده و بعد از سفر رییس جمهور قطعا تداوم پیدا می‌کند.

بهنام جو با تاکید به منویات مقام معظم رهبری، سرمایه گذاران را سربازان اقتصادی بر شمرد و اظهار کرد: هرگونه حمایت از سرمایه گذاران وظیفه ذاتی مسوولان است و باید از قشر سرمایه گذار حمایت شود.

او با اشاره به اینکه ۱۴۰ کیلومتر جاده‌های استان چهار بانده می‌شود افزود: در برنامه سه ساله ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی تعریض می‌شود و اولویت اصلی ما شهرستان‌های شمال استان اردبیل است.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: بحث ریلی پارس آباد و جمهوری آذربایجان مطالعه و نقشه برداری این پروژه به اتمام رسیده است که اعتبار این پروژه در سفر رییس جمهور به استان تامین می‌شود.

بهنام جو استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی را یادآور شد و افزود: در احداث سرمایه گذاری پروژه‌های ریلی و راه‌های مواصلاتی شمال استان در حد امکان از شرکت‌ها معتبر و افراد بومی استفاده شود.

او با بیان اینکه بزرگترین شهرک و سالن‌های گلخانه‌ای در پارس آباد مغان ایجاد می‌شود افزود: باید بازار هدف محصولات تولیدی شهرک گلخانه‌ای را مشخص کنیم و کشور‌های حاشیه دریای خزر برای صادرات می‌تواند بازار هدف باشد.

استاندار اردبیل از ارتقای توسعه آبیاری نوین رتبه ۲۹ به ۲۱ در سال گذشته را یاد آور شد و افزود: پیش بینی می‌شود این میزان با توجه به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری به رتبه ۱۱ کشوری برسد.

در این جلسه ۱۴ طرح دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های مناسب جهت حل موانع و مشکلات توسط نمایندگان بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ارایه شد.

انتهای پیام/ح

یک میلیون تن به محصولات تولیدی کشاورزی اردبیل افزوده می‌شود

برچسب ها: کشاورزی ، سد سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.