مراسم جشن برداشت عسل در روستای دهبکر توابع دهستان مکریان غربی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: شهرستان مهاباد از لحاظ کیفیت و بهره وری تولیدعسل رتبه نخست استانی را به خود اختصاص که در مقایسه با پارسال ۳ برابر افزایش داشته است.

او افزود: با فعالیت ۶۰۰ نفری شرکت تعاونی زنبورداران امسال بیش از ۵۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های این شهرستان تولید و در حال حاضر ۶۰۰ زنبور دار با ۵۰ هزار کندو در سطح شهرستان فعال هستند.

ایمانیان اضافه کرد: توسعه اینگونه مشاغل در ابعاد خرد و غیر صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در بهبود وضعیت اشتغال بویژه در بخش روستایی موثر باشد.

جهانگیری رئیس هیئت مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد و نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان عسل استان نیز ضمن خیر مقدم از مهمانان و تشکر از معاونت امور دام شهرستان و اداراه تعاون روستائی شهرستان گزارشی را از جایگاه عسل طبیعی و با کیفیت تولید شده زنبورداران مهاباد و معرفی آن به عنوان سوغات شهرستان مهاباد از طرف فرماندار وقت و همچنین احداث ساختمان شهر عسل در سال ۹۶ توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی ارائه کردند.

او همچنین ضمن اشاره به حمایت دکتر شجاعی و مهندس ایمانیان در رابطه با برگزاری این جشن، این اقدام را شروعی تازه برای برگزاری جشنواره عسل در سال‌های آتی در شهرستان مهاباد دانست.

او در پایان گفت: مشکلات جامعه زنبورداری از قبیل قرار نگرفتن زنبورداران زیر بیمه سازمان تامین اجتماعی و وجود عسل‌های تقلبی در بازار و تخریب مراتع توسط معدن داران فعال وغیر فعال و تمایل نداشتن معدن داران به ترمیم معادن و همچنین نبود امنیت کافی در زنبورستان‌ها از مسئولین خواست که بیش از پیش برای حل این مشکلات اقدام نمایند.

در پایان مراسم آقای دکتر شجاعی قول مساعد دادند که برای حل مشکلات موجود در شرکت تعاونی زنبورداران اقدامات اساسی را انجام دهند.

مراسم جشن برداشت عسل " با حضور معاون استاندار و فرماندار مهاباد، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی، کارشناسان امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، امور صنفی و تشکلها، تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و فعالان تعاونی زنبور داران شهرستان و اعضای هیئت مدیره اتحادیه زنبورداران استان برپاشد.

انتهای پیام / س خ 

مراسم جشن برداشت عسل در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.