در مسابقه پرسپولیس- پارس در ورزشگاه آزادی مشخص شد که بعضی از تماشاگران بدون بلیت به ورزشگاه رفتند و افرادی هم که بلیت خریده بودند، صندلی اختصاصی‌ای نداشتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بعد از جنجال‌های فصل گذشته لیگ برتر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند فصل جدید را با جدیت و دقت بیشتری آغاز کنند. به دستور مهدی تاج، رییس فدراسیون، لیگ برتر که قرار بود دهم مرداد ماه آغاز شود حدودا با ۲۰ روز تاخیر آغاز شد تا نواقص ورزشگاه‌ها بر طرف شد.

حاشیه های بازی پرسپولیس و پارس جنوبی / تماشاگران سر جای خودشان بنشینند!


بیشتربخواید: بلیت‌های تقلبی دست هواداران پرسپولیس


یکی از الزامات فدراسیون، شماره گذاری صندلی‌های ورزشگاه‌ها و بلیت فروشی بر همین اساس بود. ورزشگاه آزادی از مدت‌ها پیش صندلی هایش شماره گذاری شده بود و همه منتظر بودند تا در بازی افتتاحیه لیگ بین پرسپولیس- پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی، تماشاگران بر اساس بلیت خریداری شده و شماره صندلی آن سر جای مشخصی بنشینند.

" تماشاگران محترم خواهشمند است با توجه به شماره‌ای که روی بلیت ذکر، بر روی صندلی خود بنیشینید. "

این اولین شعاری است که هر تماشاگری بعد از ورود به ورزشگاه آزادی روی اسکوربرد می‌بینید. توصیه‌ای معمولی که شاید می‌توانست راهگشا باشد اگر واقعا روی بلیت‌ها شماره صندلی نوشته شده بود.

چند تماشاگر به خبرنگار ایسنا که در ورزشگاه آزادی بود، گفتند که یا بلیت ندارند و یا هنگام خرید هیچ شماره صندلی‌ای برای آن‌ها مشخص نشده است. یکی از آن‌ها گفت: من صبح روز بازی بلیت خریدم. بار اول ناموفق بود و از سایت خارج شدم. دفعه دوم که پرداخت موفقیت آمیز بود روی مشاهده بلیت کلیک کردم، اما بلیتی به من نشان نداد. به ورزشگاه رفتم و یک ساعت و نیم به خاطر خرابی گیت‌ها معطل شدیم. بعد از بازی شدن گیت‌ها هیچ کس از ما بلیت و کارت ملی نخواست و خیلی راحت داخل شدیم. در زمان خرید بلیت، شماره صندلی و جایگاه را انتخاب کردیم، اما بعد از پرداخت بلیتی نشان داده نشد که روی آن شماره صندلی درج شده باشد.

یکی دیگر از تماشاگران که در قسمت جایگاه ورزشگاه نشسته بود توضیح داد: من از ساعت ۸ تا ۱۵ هر کاری کردم تا بلیت بخرم نمی‌شد، چون سایت پیغام می‌داد که بلیت‌ها رزرو هستند. از ساعت ۱۵:۳۰ مشکل حل شد. دو بلیت خریدم، ولی در ورزشگاه هیچ کس هیچ چیزی را بررسی نکرد و ما بر اساس شماره صندلی ننشسته‌ایم، چون اصلا چنین چیزی نداریم.

هوادار دیگری که از ورود به قسمت جایگاه خوشحال بود تعریف کرد: من بلیت پشت دروازه خریدم، اما الان در قسمت جایگاه نشسته‌ام. جایی که برای بنده خدایی است که ۲۵ هزار تومان پول داده و من ۱۰ هزار تومان. اینجا هیچی سر جای خودش نیست. کارت ملی هم از ما نخواستند. یکی دم در می‌گفت که چهار بار بلیت خریده، ولی الان باید در قسمت پشت دروازه بنشیند، چون جایگاه پر می‌شود.

چهارمین هواداری که در مورد خریدن بلیت صحبت کرد از نحوه بلیت فروشی بسیار ناراضی بود. او گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ در سایت بودم. در این مدت ۳ بار پول از حسابم کم شد، اما آخر سر هم ثبت نشد. الان هم که نگاه می‌کنم هنوز رنگش بنفش است، این یعنی هنوز ثبت نشده است. من بدون بلیت آمدم. فکر می‌کنم همه همینطوری وارد ورزشگاه شدند.

یکی دیگر از هواداران می‌گفت ۲ سال است که بدون بلیت به ورزشگاه می‌آید و امروز هم این کار را کرده است. او به شوخی می‌گفت که ژن خوب است.

افراد دیگری هم بودند که در پاسخ به این سوال که آیا براساس شماره روی بلیت سر جای خود نشسته اند یا خیر یا ابراز بی اطلاعی می‌کردند یا می‌گفتند بدون بلیت به ورزشگاه آمده‌اند.

ساعاتی قبل از شروع مسابقه هم گیت‌های ورودی ورزشگاه خراب شده بودند و همین موضوع باعث اعتراض هواداران شد.

این اتفاقات در حالی افتاد که مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تاکید زیادی روی نشستن تماشاگران روی صندلی‌ها بر اساس شماره‌های درج شده روی بلیت‌ها دارند. به نظر می‌رسد اجرایی کردن این قبیل مسائل نیاز به نظارت بسیار جدی تری دارد و با حرف زدن و دستور‌های به ظاهر جدی کاری انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.