بنا بر گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد کشورش در مذاکره با آمریکا درباره ائتلاف دریایی این کشور در خلیج فارس، با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است.

لهستان با عضویت در ائتلاف دریایی آمریکا مخالفت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان، اعلام کرد کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره کرده، اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است.

او با تاکید بر اینکه کشورش در ائتلاف آمریکا در منطقه خلیج فارس شرکت نخواهد کرد گفت: در این باره مذاکراتی را انجام داده ایم، اما ما به هیچ عنوان با این مسئله موافقت نکرده‌ایم که با نیرو‌های آمریکایی در عملیات دریایی در خلیج فارس همکاری و مشارکت کنیم. این اتفاق نخواهد افتاد.

آمریکا هم‌اکنون در جلب حمایت از این طرح خود با شرایط دشواری روبرو است و متحدان آمریکا از جمله کره جنوبی، ژاپن و برخی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان و فرانسه نیز عضویت در این ائتلاف را رد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش مدعی شد واشنگتن از ۶۰ کشور برای حضور در ائتلاف «تضمین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز» دعوت کرده، اما پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی با اشاره به امتناع کشور‌ها از پیوستن به این ائتلاف، آن را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرده است.

مهمترین دلیل پاسخ منفی کشور‌ها به درخواست آمریکایی‌ها این است که این ائتلاف را ائتلافی ضدایرانی می‌دانند که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار