ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به منظور بررسی آتش سوزی جنگل‌های ارسباران با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشورجلسه تشکیل داد.

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه بخش‌هایی از جنگل در شهرستان خدا آفرین طعمه حریق شده است گفت: این آتش سوزی در مناطقی از روستا‌های خانقاه، مردانقم و کلوانق در بخش منجوان شهرستان خداآفرین اتفاق افتاده است.

اوافزود: همه نیرو‌ها استانی به منطقه اعزام شده اند و تانکر‌های آب به محل حادثه فرستاده شد و تا ساعاتی دیگر بالگرد‌ها برای اطفاء حریق به محل اعزام می‌شوند.

او با اعلام که نیرو‌های سپاه و ارتش و مرزبانی استان هم اکنون پای کار هستند ادامه داد: ما از مسئولان در تهران انتظار بیشتری داریم تا به استان در مهار آتش سوزی کمک کنند، اما در این خصوص با ناهماهنگی‌هایی روبرو هستیم.

استاندار گفت: چندین بار آتش در جنگل‌های ارسباران مهار شده بود، ولی به علت شدت وزش باد آتش سوزی دوباره گسترش یافت و هم اکنون حدود ۳۰۰ هکتار از پیکره جنگل سوخته است.

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم با تاکید بر لزوم هم‌افزایی برای اطفای حریق در ارسباران گفت: جنگل‌های ارسباران برای ما مهم است و سرمایه ملی محسوب می‌شود و سعی کردیم هماهنگی‌های لازم برای مهار کامل آتش جنگل‌های ارسباران انجام شود.

نجار با اعلام اینکه در موضوع جنگل‌ها و مراتع، مسئولیت بر عهده سازمان جنگلبانی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست است ادامه داد: آن‌ها باید پاسخگو باشند و نیروی کافی و ردیف بودجه و همه امکانات و فرماندهی واحد در اختیار این سازمان‌ها قرار دارد.

نجار با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور به علت اهمیت موضوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، از همکاری با این سازمان‌ها دریغ نمی‌کند گفت: موضوع هلی برد نیز براساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شده است، در مواقع بحران باید در تمام استان‌ها انجام شود.

پس از این نشست رییس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار آذربایجان شرقی برای بررسی میدانی آتش سوزی جنگل‌های ارسباران راهی منطقه خداآفرین شدند.

انتهای پیام/

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.