جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ویزیت رایگان بیش از ۲ هزار بیمار شهرستان سربیشه در نذر آب ۲ خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، لطیفی، جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به ورود و استقرار اولین کاروان سلامت هلال احمر در قالب طرح «نذر آب۲» از اردبیل در شهرستان سربیشه، تعداد اعضای این تیم را ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۳ روز استقرار این تیم در مجموع دو هزار و ۳۶۰ نفر از ویزیت و خدمات رایگان طرح بهره‌مند شدند.

او از توزیع لوازم التحریر و وسایل بازی بین دانش آموزان منطقه خبر داد و افزود: توزیع ۶۵۰ بسته حمایتی، معیشتی به همراه بسته‌های بهداشتی و ۸۰۰ جعبه کمک‌های اولیه در روستا‌های خارستان، توت، بیشه، لجونک، ازبک، دریلوند و بخش حور و همچنین آموزش کارگروهی، کمک‌های اولیه، مشاوره گروهی و انفرادی، درمان شب ادراری و کابوس شبانه، آموزش کاردستی و ... از دیگر برنامه‌های جانبی این طرح بود.


لطیفی با اشاره به تهیه ۴۰۰ قلم دارو به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط کاروان سلامت اردبیل، اظهار کرد: افزون بر این، دارو‌های مورد نیاز دیگری هم خریداری و روزانه دارو‌های حدود ۶۰۰ نسخه به طور رایگان توسط این کاروان توزیع شده است.

او آموزش بهداشت عمومی، وضعیت سلامت آب شرب، برگزاری جشن عید غدیر ویژه اهالی بخش درح، آموزش مقابله با حشرات را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این طرح برشمرد و افزود: پزشکان متخصص داخلی، اطفال و زنان و زایمان، دو پزشک عمومی، یک دندانپزشک، دکتر روانشناس بالینی دو نفر، یک نفر بینایی سنج، کارشناس بهداشت محیط یک نفر و یک دارویار به همراه ۲۵ نفر از داوطلبان و کارکنان هلال احمر سربیشه با این کاروان همکاری کردند.
انتهای پیام/ب


حضور جهادگران اردبیلی در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.