مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : طی دو سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف فعالیت‌های آب و خاک در سطح استان شده است .

۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف فعالیت‌های آب و خاک درسیستان و بلوچستان شده استجعفر زربافتی  مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:طی دو سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف فعالیت‌های آب و خاک شده است .

اوعمده فعالیت‌های آب وخاک را، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، انتقال آب بالوله، احداث وبهسازی کانال‌های آبیاری عمومی وپوشش انهار، احداث استخر‌های ذخیره آب، حفر وتجهیز چاهک‌های کشاورزی، احداث جاده دسترسی به مزارع، احداث طرح‌های کوچک تامین آب واحیاوتوسعه اراضی کشاورزی برشمرد و افزود با توجه به اهمیت مدیریت منابع ومصرف آب در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجه خاص به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان گردیده بنحوی که از کل اعتبارات هزینه شده در دوسال اخیر در بخش آب وخاک ۶۱۷میلیارد ریال صرف تجهیز ۷۵۰۰هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

جعفر زربافتی تأکید کرد: بمناسبت هفته دولت امسال نیز ۷۲۴هکتار سیستم آبیاری نوین با صرف ۷۲میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.

او افزود :  با بهره‌برداری از این ۷۲۴هکتار سطح اراضی کشاورزی استان که مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده اند به ۳۴هزار هکتار می‌رسد.

او  احداث ۶کیلومتر کانال آبیاری عمومی، مرمت وبازسازی ۲۱رشته قنات، احداث ۵باب استخر ذخیره آب، حفر وتجهیز ۶۳حلقه چاهک‌های کشاورزی و احداث ۲/۵کیلومتر جاده دسترسی به مزارع از دیگر پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت در هفته دولت امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

۷۲۴هکتار سیستم آبیاری نوین با صرف ۷۲میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار