معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای سند تحول بنیادین در مدارس، ضمن ابلاغ برنامه‌های ادارات آموزش و پرورش به‌صورت یکپارچه بر اساس سند تحول خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست توجیهی تدوین و ابلاغ راهنمای عمل مدرسه و در راستای اجرای سند تحول بنیادین در مدارس، ضمن ابلاغ برنامه‌های ادارات آموزش و پرورش به‌صورت یکپارچه بر اساس سند تحول گفت : مدارس بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌های خود را تدوین می‌کنند.

او گفت : گفتمان‌سازی بر مبنای تعقل در خصوص برنامه اجرایی سند تحول در مدارس باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مدیران ما با تشکیل جلسات هم‌اندیشی سعی کنند در راستانی اجرای با کیفیت سند تحول اقدام و برنامه‌های خود را در قالب سند تحول ارائه دهند.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان با تشریح برنامه‌های سال تحصیلی جاری گفت: در هر منطقه چهار میز برنامه‌ریزی با عناوین؛ میز برنامه‌ریزی دوره سه ساله اول ابتدایی، سه ساله دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه مستقر شده است.

دبیر اجرایی سند تحول در آموزش و پرورش استان افزود: اداره کل بر اساس برنامه‌های سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش، سند تحول برنامه‌های خود را تنظیم و به مناطق ارسال کرده است و مناطق نیز باید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: واحد‌های مختلف با تشکیل میز‌های ۴ دوره تحصیلی و با حضور هم‌زمان در یکی از میز‌های برنامه دوره مربوطه از محتوای برنامه سایر بخش‌ها اطلاع می‌یابند و با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و در اجرای برنامه‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند، سپس واحد‌های مختلف برنامه‌های خود را تلفیق و در قالب یک بسته به مدرسه ارسال می‌کنند. این برنامه مشترک تلفیقی همان انتظارات از مدرسه است که بر اساس دوره‌های تحصیلی ۳ ـ ۳ ـ ۳ ـ ۳ ابلاغ خواهد شد.

فضلی افزود: اداره آموزش و پرورش هر منطقه باید سیاست‌ها را از اداره کل استان، در قالب برنامه دریافت کند و پس از اطلاع از سیاست‌های ابلاغی و شناسایی نیاز‌های مدرسه و منطقه، انتظارات خود را به مدارس ابلاغ کند.

او گفت: کارگروه‌های دوره‌های تحصیلی با حضور تمامی کارشناسان مربوطه، نماینده مدیران، نماینده اولیا و همچنین نماینده معلمان و در دوره متوسطه نماینده دانش آموزان، نسبت به تدوین انتظارات و برنامه عمل مدرسه اقدام خواهد نمود و توجه به نیاز مدرسه، منطقه و اسناد بالا دستی محور اصلی تدوین برنامه‌ها خواهد بود.

فضلی گفت: پاسخگویی به راهبرد‌های ابلاغی بالادستی، پاسخگویی به نیاز‌های عمومی مدارس در دوره‌های تحصیلی و اقتضائات خود منطقه را از راهکار‌های آموزش و پرورش استان دانست.

این مقام مسؤول افزود: نواحی و مناطق با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین اولویت‌دار خود، برنامه‌های بومی نواحی و مناطق متبوع را ارایه دهند.

او گفت: اغلب نظام‌های آموزشی به طور افراطی بر علم‌آموزی تکیه دارند در حالی‌که هدف ما آموزش و تربیت ایرانی و اسلامی فرزندان این سرزمین است، آموزشی که دانش‌آموزان‌مان را برای زندگی اجتماعی فردا آماده کند و آن‌ها را در تمام ساحت‌ها و مهارت‌های اجتماعی و گفتاری رشد دهد.

معاون آموزش ابتدایی استان چشم امید آینده این سرزمین را به دانش‌آموزان دانست و هرگونه هزینه برای آن‌ها را سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده کشور قلمداد کرد.

فضلی جذب کودکان پیش دبستانی را از اولویت‌های آموزشی استان دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های موفق در آموزش و پرورش از پیش دبستانی‌ها آغاز می‌شود و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت موضوع دوره پیش از دبستان را یک ضرورت دانست.

او فکر تازه و اندیشه‌های ناب را باعث تحول در آموزش و تربیت دانش‌آموزان قلمداد کرد و از سند تحول به عنوان چهارچوبی خاص و منطقی برای اجرای برنامه‌های کلان و بلند مدت در آموزش و پرورش نام برد.

ناهید فضلی شاداب‌سازی مدارس، برنامه‌ریزی پویا، ایجاد روحیه پرسش‌گری، کار جمعی، گروهی و رشد مهارت‌های ارتباطی را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان دانست و گفت: در پروژه مهر، مدیران علاوه بر نقش نظارتی و سرپرستی، نقش راهبری آموزشی نیز دارند.

او در بخش پایانی سخنان خود کشف استعداد‌های نهفته دانش‌آموزان را هدیه‌ای با ارزش دانست که توسط مجریان امر آموزش به آن‌ها داده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

مدارس بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌های خود را تدوین می‌کنند

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.