بهره‌برداری و اجرای ۹ طرح تامین آب و آبرسانی با اعتبار بالغ بر هزار و ۳۲ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در شهر‌های استان بوشهر آغاز می‌شود.

بهره‌برداری و اجرای ۹ طرح آبرسانی در استان بوشهر آغاز می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در هفته دولت طرح‌های آبرسانی در شهر‌های مختلف استان بوشهر با اعتباری افزون بر ۵۹۲.۶ میلیارد ریال افتتاح و بر ظرفیت منابع آبی این شهر‌ها افزوده می‌شود.

عبدالحمید حمزه پور از وارد مدار شدن ۹ حلقه چاه آب در شهر برازجان خبر داد و افزود: ۹ حلقه چاه آب حفر و تجهیز شده و خط انتقال آب از چاه‌ها به مخزن ۱۱ هزار متر مکعبی برازجان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است، بیان کرد: طرح‎های آبرسانی برازجان با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال در مدت ۴ ماه اجرا شده و ظرفیت تولید و انتقال آب آن ۹۰ لیتر در ثانیه است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین از افتتاح خط انتقال آب مخزن قلعه سفید در شهر دالکی در هفته دولت خبر داد و گفت: این خط انتقال آب به طول ۴.۳۵ کیلومتر در مدت شش ماه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده که نقش مهمی در تامین آب شهر دالکی دارد.

حمزه پور با اشاره به اینکه خط آبرسانی و خط انتقال آب از محل انشعاب ورودی مخزن شماره ۲ بوشهر اصلاح شده است، بیان کرد: این طرح که در هفته دولت افتتاح می‌شود به طول هفت کیلومتر و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

او با اشاره به افتتاح طرح بازسازی و نوسازی شبکه آبرسانی برازجان، گفت: این طرح با همکاری استان‌های معین به طول ۱۹ کیلومتر و اعتبار صد میلیارد ریال اجرا شده است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، افتتاح طرح بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی شهر بوشهر را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت دانست و ادامه داد: این طرح که در مدت پنج ماه با مشارکت استان‌های معین اجرا شده، خط انتقالش ۷.۶ کیلومتر  و طول شبکه آن ۳.۸۴ کیلومتر  است که برای اجرای آن افزون بر ۱۶۲.۶ میلیارد ریال در مدت پنج ماه سرمایه‌گذاری شده است.

حمزه پور از آغاز اجرای طرح‌های آبرسانی در شهر‌های استان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت، اجرای طرح بهسازی بستر و مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شبانکاره با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال  آغاز می‌شود.

او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال مخزن ذخیره آب شهر ریز، افزود: این خط انتقال آب ۶.۵ کیلومتری در مدت شش ماه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با اشاره به اینکه طرح خط انتقال آب از طرح آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر نیز در هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: این طرح با هفت کیلومتر طول و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در مدت ۱۲ ماه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های آبرسانی به مناسبت هفته دولت در بوشهر

برچسب ها: وزارت نیرو ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.