معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم و برای مقابله با این تهدیدات به نیروی انسانی توانمند و کارآمد نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش  امروز در مراسم بزرگداشت روز پزشک و تقدیر از پزشکان برتر ارتش که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک اظهار کرد: لازم است تا در اینجا یاد و خاطره شهدای پزشک دفاع مقدس را گرامی بداریم که در آن دوران زحمات بسیاری انجام دادند.

او با بیان اینکه ارتش سه ماموریت عمده، حفاظت از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی را عهده‌دار است، گفت: دستیابی و موفقیت در این ماموریت‌ها به سلامت روحی و جسمانی نیروی انسانی بستگی دارد و این وظیفه خطیر بر عهده بهداشت و درمان و شما پزشکان عزیز است.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت جایگاه بهداشت و درمان در سطح ارتش و نیرو‌های مسلح عنوان کرد: شما باید خود را به دانش روز مسلح کنید و مطابق با روند‌ها پیشرفت نمایید، چراکه در غیراینصورت آسیب پذیر خواهیم شد.

او با تاکید بر اینکه امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، افزود: برای مقابله با این تهدیدات به نیروی انسانی توانمند و کارآمد نیاز داریم، که از سلامت کامل برخوردار باشند و این در واقع بیانگر اهمیت کار شما در حوزه پیشگیری و درمان و پرداختن به سلامت نیرو است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: مسلما هر چه توانمندتر باشیم، بر سطح بازدارندگی مان در منطقه و جهان افزوده می‌شود. چراکه دشمن توان ما را ارزیابی می‌کند و براساس آن تصمیم می‌گیرد.

او در ادامه مولفه‌ها و عناصر برترساز یک ارتش را برشمرد و گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین رکن نیرو‌های مسلح است، بنابراین نیروی انسانی باید مبتنی بر ارزش‌های حاکم نظام یعنی مومن، متعهد، ولایتمدار، متخصص، شهادت طلب، با بصیرت، باشد تا بتواند در حوزه توان رزمی موثر واقع شود.


بیشتر بخوانید: دشمن جسارت تعرض به مقدسات ما را ندارد


امیر سیاری با بیان اینکه جمعیت زیاد از مولفه‌های قدرت است، گفت: البته جمعیت هم باید آموزش دیده و توانمند و تربیت یافته باشد. جایگاه بهداشت و درمان ارزشمند است، چون سلامت کارکنان مهم‌ترین درجه و اعتبار نیرو‌های مسلح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار