با اجرای طرح تحول نظام سلامت؛

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای تامین سلامت مردم

معاون بهداشتی دانشگاه یزد گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت، دانشگاه و خیرین با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مشتمل بر ۱۵ برنامه اجرایی و ۱۰ برنامه پشتیبان از سال ۱۳۹۳ و با هدف پوشش حداکثری خدمات و پاسخگویی به نیاز‌های جدید سلامت آغاز شد که با اجرای برنامه‌های مرتبط با این طرح، علاوه بر تقویت برنامه‌های ادغام یافته قبلی، فعالیت‌های جدیدی با استفاده از ظرفیت نیرو‌های انسانی جذب شده اضافه شد.

او افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در مجموع ۱۹ پروژه بهداشتی، نوسازی و به بهره برداری رسید و در برنامه تحول نظام سلامت با توجه به تفاهم انجام شده، بهبود استاندارد ۱۲۳ پروژه بهداشتی در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۵۱ پروژه افتتاح شده است و ۱۸ پروژه دارای پیشرفت بالای ۷۰% است.

ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با اجرای طرح تحول نظام سلامت

دهقانی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، دریافتی تیم سلامت پزشک خانواده به خصوص پزشکان خانواده در مقایسه با سایر نیرو‌ها بسیار اندک بود و موجب نارضایتی و نبود  ماندگاری پزشکان شده بود، اما اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش مناسب دریافتی تیم سلامت پزشک خانواده، افزایش رضایت و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و دور افتاده استان را به همراه داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت، جهت کلیه جمعیت تحت پوشش در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۹۵ با معرفی سامانه یکپارچه بهداشت ،سیب، پرونده الکترونیک سلامت برای افراد تشکیل شد.

دهقانی افزود: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۱ نفری استان یزد تعداد ۹۸۷ هزار و ۵۰۶نفر ،۸۵.۱%،حداقل یکبار مراقبت‌های اولیه سلامت را به صورت الکترونیک دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.