پورمیدانی گفت:به منظور تنظیم بازار مرغ روزانه حداقل ۲۵ تن مرغ با قیمت مصوب در قم توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،پور میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار آزاد، توزیع مرغ با قیمت ۱۲۹۰۰ تومان از ۵ روز قبل در قم آغاز شده است و تا زمان کاهش قیمت، روزانه حداقل ۲۵ تن مرغ توزیع خواهد شد.

 پور میدانی تصریح کرد: این میزان، علاوه بر کشتار مرغ کشتارگاه‌های قم است که در بازار توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از عدم صدور مجوز خروج مرغ از استان نیز به منظور تنظیم بازار مرغ سخن گفت.

او همچنین از تامین کامل نهاده‌های دامی با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی هم خبر داد و گفت: همه تولید کنندگان مرغ می‌توانند با مراجعه به سازمان جهادکشاورزی نهاده‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 فرجی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام هم گفت: به منظور تنظیم بازار مرغ بخش خصوصی در یک ماه گذشته ۵۰۰ تن مرغ به قم وارد کرده است.

احمدلو رئیس اتاق اصناف قم هم در این جلسه از تشدید نظارت بر واحد‌ها صنعتی سخن گفت و افزود: در یک ماه گذشته ۲۷۰۰ مورد بازرسی انجام شد که بر اساس آن ۲۴۸ پرونده تخلف تشکیل شده و ۱۹۷ واحد بدون پروانه شناسایی شده است.

وی از تامین روغن و شکر موردنیاز مردم نیز خبر داد.

 احمدلو گفت: نمایشگاه نوشت افزار از ۱۰ تا ۲۵ شهریور در ساختمان ناشران و نمایشگاه پاییزه از ۲۶ تا ۳۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

 سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هم گفت: مقرر شده است در چهار نقطه مختلف شهر بازارچه‌های محلی مستقر شود که یکی از آن‌ها در کنار امامزاده سید معصوم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار نیز با اشاره به تلاش مدیران استان برای تثبیت نرخ اجناس بر استمرار این وضعیت تاکید کرد و گفت:این تلاش‌ها باید در ماه محرم و صفر نیز به طور مضاعف ادامه یابد.

 غضنفری افزود: به دلیل همین تلاش‌ها نرخ تورم استان قم از نرخ ۲۹ استان کشور پایین‌تر است.

او با اشاره به جلسه هفته گذشته با حضور وزیر کشور در تهران گفت: بنا بر گفته دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور، برای اقلام اساسی مردم همچون شکر، روغن، برنج هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 غضنفری بر تامین نیاز هیئات مذهبی نیز تاکید کرد.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار و پاییزه گفت:شعبه تعزیرات نیز باید در این نمایشگاه مستقر و از عرضه محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند جلوگیری شود.

معاون استاندار همچنین گفت: تعیین مکان‌هایی برای عرضه مستقیم محصولات را در نقاط مختلف شهر دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

توزیع روزانه ۲۵ تن مرغ و ممنوعیت صادرات به خارج از استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار