معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای بودجه‌های پژوهشی وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای بودجه‌های پژوهشی وضعیت خوبی ندارد.

ابراهیم فلاحی ظهر با تاکید به اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص بودجه‌های پژوهشی وضعیت خوبی ندارد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آینده ما این است که اعتبارات و بودجه مورد نیاز پژوهشی را از روش‌های دیگری به جز اعتبارات دولتی مانند استفاده از منابع صنعت و سایر مراکز افزایش دهیم.

وی افزود: در سال گذشته و امسال به دلیل بدهی‌هایی که وجود داشت کار‌های تحقیقاتی کند شده و اعضای هیئت علمی تقریبا غیرفعال هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی ما جز نقاط قوت هستند عنوان کرد: به عنوان مثال مرکز تحقیقات دارویی رازی ما دارای رتبه ۱۶ از بین ۳۵۱ مرکز در کشور است؛ مرکز تحقیقات دارویی رازی ظرفیت خوبی دارد و ما باید از این مرکز در راستای تولید گیاهان دارویی استفاده کنیم و یکی از برنامه‌های ما این است که این مرکز بتواند به تولید برسد.

فلاحی بیان کرد: مرکز تحقیقات بهداشتی تغذیه، مرکز تحقیقات هپاتیت، مرکز تحقیقات قلب و عروق و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مرتبط با سلامت از دیگر مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مراکز به توان بالایی برسند می‌توان برای آن‌ها پژوهشکده راه‌اندازی کرد و اقدامات خوبی در حوزه تحقیقات که می‌تواند زمینه‌ساز کمک به بخش‌های درمان و بهداشتی باشد انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد و فناوری دانشگاه مستقر هستند، تا الآن نیز هشت محصول از جمله طراحی و تولید کپسول آندوسکوپی و... ثبت و اختراع شده است.

وی در زمینه سیستم ثبت بیماری‌ها گفت: این سیستم می‌تواند مسیر ما را به سمت تحقیقات هدفمند و کاربردی حرکت دهد، ما به دلیل اینکه بودجه کم داریم بنابراین باید بودجه‌ها را به سمت حل مشکلات کشور هدایت کنیم، سیستم ثبت بیماری‌ها سیستم بسیار کاربردی است.


انتهای پیام/ب

وضعیت بودجه‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مناسب نیست

برچسب ها: علوم پزشکی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.