مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از معدوم سازی بیش از ۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در ۵ ماه نخست سالجاری در ایلام خبر داد.

معدوم سازی بیش از ۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در ایلام

وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: در پنج ماه اول سال جاری بازرسین بهداشتی دامپزشکی با انجام ۳۸ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی ۹۹۵ مورد غیر بهداشتی را شناسایی که در این میان برای ۱۴۵ نفر متخلف بهداشتی پرونده تشکیل و به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارجاع داده شده و ۲۲ مکان غیر بهداشتی نیز پلمپ شده اند.

او افزود: در این مدت حدود ۵ هزار کیلوگرم انواع فروارده‌های خام دامی فاسد، آلوده، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف ضبط و با دستور مقام محترم قضایی معدوم شده است.

پیرانی اضافه کرد: بازرسین بهداشتی دام پزشکی همچنین بر کشتار ۸۵۲ هزار مرغ در کشتارگاه صنعتی طیور استان نظارت نموده و بیش از ۲۴ هزار قطعه طیور آلوده، بیمار و غیرقابل مصرف ضبط و از چرخه شهروندان خارج شده است.

پیرانی ادامه داد: یکی از وظایف اساسی دامپزشکی تامین بهداشت فروارده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی و نهایتا تامین سلامت و امنیت غذایی احاد جامعه است و در انجام این مهم و تامین سلامت شهروندان دامپزشکی استان با حمایت دستگاه قضایی و مسئولین استانی جدی و کوشا بوده و با متخلفین که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند بر خورد قانونی می‌شود

انتهای پیام/غ

معدوم سازی ۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در ۵ ماه نخست سالجاری در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.